Sejm przyjął ustawę umożliwiającą prowadzenie ewidencji papierowej BDO

Dodano: 23 stycznia 2020

Sejm przyjął nowelizacje ustaw: o odpadach i utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Zmiany zakładają możliwość prowadzenia papierowej ewidencji odpadów zamiast elektronicznej do 30 czerwca 2020 r. Papierowa ewidencja będzie też dozwolona w przypadku awarii rejestru BDO.

Ponadto – po poprawkach Senatu – ustawa wydłuża terminy sprawozdawczości za 2019 rok. Papierowa ewidencja musi być prowadzona na takich samych zasadach, jak elektroniczna. A zatem do każdego transportu należy wydać kartę przekazania odpadów (KPO).

Całą dokumentację papierową będzie trzeba wprowadzić do BDO do końca lipca 2020 r. Za niedotrzymanie tego terminu będzie można otrzymać karę.  

Uzyskaj nieograniczony
dostęp do SerwisZOZ.pl

  • Aktualne informacje o zmianach prawnych
  • Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
  • Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
UZYSKAJ NIEOGRANICZONY DOSTĘP

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy