Prawne aspekty reklamy produktów leczniczych

/appFiles/site_102/images/autor/8PJF0Ek7RfYZDL2.jpeg

Autor: Katarzyna Peplińska-Renk

Dodano: 19 lutego 2024
Prawne aspekty reklamy produktów leczniczych

Reklamą nazywamy takie działania (skierowane do potencjalnych klientów), które mają na celu przedstawienie oferowanego produktu bądź usługi w taki sposób, żeby ludzie chcieli za nie zapłacić. Jak wygląda kwestia reklamy w przypadku produktu leczniczego? Jakie działania możemy podjąć, a jakich unikać?

  • Ustawa Prawo farmaceutyczne definiuje produkty lecznicze i klasyfikuje je na leki apteczne, gotowe i recepturowe, a także reguluje proces reklamy produktów leczniczych, różnicując reklamę kierowaną do profesjonalistów i ogółu społeczeństwa.

  • Reklama produktów leczniczych podlega surowym przepisom, które zabraniają wprowadzania w błąd, obiecywania korzyści za nabycie produktu oraz nakładają ograniczenia dotyczące osób, które mogą reklamować leki i treści reklamowych.

  • Przepisy mają na celu zarówno promocję produktów leczniczych, jak i ochronę potencjalnych nabywców, zapewniając im rzetelne i bezpieczne informacje oraz zapobiegając wprowadzaniu ich w błąd w zakresie leczniczych właściwości produktów.

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.