Prawne aspekty reklamy produktów leczniczych

Reklamą nazywamy takie działania (skierowane do potencjalnych klientów), które mają na celu przedstawienie oferowanego produktu bądź usługi w taki sposób, żeby ludzie chcieli za nie zapłacić. Jak wygląda kwestia reklamy w przypadku produktu leczniczego? Jakie działania możemy podjąć, a jakich unikać?
- Ustawa Prawo farmaceutyczne definiuje produkty lecznicze i klasyfikuje je na leki apteczne, gotowe i recepturowe, a także reguluje proces reklamy produktów leczniczych, różnicując reklamę kierowaną do profesjonalistów i ogółu społeczeństwa.
- Reklama produktów leczniczych podlega surowym przepisom, które zabraniają wprowadzania w błąd, obiecywania korzyści za nabycie produktu oraz nakładają ograniczenia dotyczące osób, które mogą reklamować leki i treści reklamowych.
- Przepisy mają na celu zarówno promocję produktów leczniczych, jak i ochronę potencjalnych nabywców, zapewniając im rzetelne i bezpieczne informacje oraz zapobiegając wprowadzaniu ich w błąd w zakresie leczniczych właściwości produktów.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.