Jak zachować ciągłość leczenia, świadcząc opiekę zdrowotną

Udostępnianie dokumentacji medycznej pacjenta rodzi wiele pytań, zwłaszcza gdy dotyczy kontynuacji leczenia. Czy placówka medyczna może przekazać dokumentację bez zgody pacjenta? Jakie przepisy regulują ten proces? Sprawdź, jakie są zasady i wyjątki w tym zakresie.
- Udostępnianie dokumentacji medycznej pacjenta jest regulowane przepisami ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, obejmującymi zarówno przypadki na wniosek pacjenta, jak i te, które wymagają braku zgody pacjenta, np. w sytuacjach związanych z kontynuacją leczenia.
- Dokumentacja może być udostępniana również innym podmiotom, takim jak organy publiczne czy instytucje nadzorcze, a placówki medyczne muszą prowadzić szczegółowy wykaz udostępnionej dokumentacji.
- W razie sporów w zakresie dostępu do dokumentacji, pomocny może być pełnomocnik ds. praw pacjenta, który wspiera przestrzeganie procedur i zapewnia ciągłość leczenia.
- Czytaj też: Jak rozwiązać problem braku ciągłości leczenia w opiece zdrowotnej
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.