Czy zmiany w umowie spółki zgłaszać do rejestru podmiotów leczniczych?
Spółka z o.o. prowadząca podmiot leczniczy dokonała zmian w umowie spółki, m.in. w sposobie reprezentacji. Czy takie zmiany należy zgłosić do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą?
- Zgodnie z ustawą o działalności leczniczej podmioty wykonujące działalność leczniczą są zobowiązane zgłaszać wszelkie zmiany danych objętych rejestrem do organu prowadzącego rejestr w ciągu 14 dni od dnia ich powstania. Niezgłoszenie zmian w terminie może skutkować nałożeniem kary pieniężnej przez organ prowadzący rejestr.
- Rejestr podmiotów wykonujących działalność leczniczą jest prowadzony w formie elektronicznej, a wszelkie wnioski o wpis, zmianę lub wykreślenie z rejestru muszą być składane w formie elektronicznej z wykorzystaniem bezpiecznego podpisu elektronicznego. Zaświadczenia o wpisie są wystawiane w formie elektronicznej i nie wymagają podpisu ani pieczęci.
- Wpisy do rejestru oraz zmiany w tych wpisach dokonuje wojewoda właściwy dla siedziby lub miejsca zamieszkania podmiotu leczniczego. W przypadku spółek z ograniczoną odpowiedzialnością zmiany w umowie spółki dotyczące kierowania podmiotem leczniczym nie muszą być zgłaszane do rejestru, ale powinny być uwzględnione w regulaminie organizacyjnym podmiotu leczniczego, szczególnie jeśli wpływają na zasady reprezentacji podmiotu.
- Czytaj też: W jaki sposób lekarz może wystąpić ze spółki cywilnej
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.