Pacjent kontaktujący się z placówką dowolną drogą oczekuje szybkiej i sprawnej obsługi o jak najwyższej jakości. Dla podmiotów ochrony zdrowia kluczowym segmentem ich działalności staje się więc wysoko wykwalifikowana rejestracja. Jak zatem obsługiwać pacjenta?
Rejestracja pełni w placówce medycznej wiele funkcji. Po pierwsze – jest to miejsce o dużym znaczeniu organizacyjnym. To tam pacjent umawia się na wizyty, odbiera wyniki, szuka informacji o usługach itp. Dobrze zorganizowana recepcja w dużej mierze przekłada się na sprawną pracę całej placówki.
Skuteczność i trwałość zmian zachowań pracowników rejestracji wymaga wsparcia ze strony przełożonych. Zmiany dotyczące jakości obsługi rodzą się w głowie szefa. Jaka jest rola osób zarządzających w budowaniu wysokiej jakości obsługi pacjenta?
Decyzje, które przede wszystkim wpływają na jakość obsługi dotyczą procedur i standardów obsługi pacjenta. Jeśli dobrze opiszemy zasady i reguły kontaktu z pacjentem w rejestracji to unikniemy wielu potencjalnie konfliktowych sytuacji.
Wśród różnych koncepcji jak usprawnić obsługę pacjenta, jedną z możliwości jest wprowadzenie usług concierge’a. To tylko z pozoru nowość. Bywalcy luksusowych hoteli znają ten rodzaj usług, który można również zaobserwować w filmach obrazujących życie mieszkańców kamienic z przełomu XIX i XX wieku. Jak takie rozwiązanie można przenieść na grunt placówek opieki zdrowotnej?
Wystarczy przeprowadzić badania potrzeb i oczekiwań pacjentów, ich rodzin i opiekunów, w szczególności korzystających z usług zdrowotnych pierwszy raz w danej placówce. Z badań tych wynika, że pacjenci – klienci podmiotów prowadzących działalność leczniczą – uskarżają się na brak informacji na temat, jak wygląda proces poprzedzający udzielenie świadczenia zdrowotnego.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.