Z tego odcinka podcastu "Prawo dla zdrowia" dowiesz się, jak legalnie promować swój biznes medyczny i na co zwracać uwagę przy marketingu, promocji i reklamie usług medycznych.
Profil na Facebooku, prowadzenie mikrobloga czy zamieszczanie porad wideo w sieci to narzędzia, z których gabinety medyczne korzystają coraz częściej, aby przyciągnąć pacjentów. Powoli takie działania stają się standardem.
Coraz większe problemy z przebiciem się do świadomości potencjalnych klientów powodują, że lekarz, często szef placówki medycznej, decyduje się na podjęcie radykalnej decyzji o wynajęciu fachowca ds. PR i marketingu. To pozwala mu uniknąć balansowania na pograniczu populizmu, szokowania i śmieszności w działaniach komunikacyjnych.
Ogrom reklam środków przeciwbólowych i różnego rodzaju suplementów diety powoduje, że przestajemy odróżniać od siebie kolejne spoty, przekazy reklamowe. Także formuła polecania przez profesorów, medyczne autorytety, staje się przytłaczająca. Gdy poszczególne twarze widzimy po raz kolejny – w innych reklamach innych produktów, dociera do nas, że postać ucharakteryzowana i ubrana w taki sposób, by zbudzić zaufanie, jest jedynie aktorem. Co bywa frustrujące, a z czasem godzi w wizerunek reklamodawcy, który może być postrzegany jako manipulator czy wręcz oszust. Ma to potwierdzenie w takich głośnych przypadkach jak case study Neo-Mag Aflofarmu, któremu sąd nałożył kilkumilionową karę za wprowadzanie odbiorców w błąd, zarzuty wystosowały UOKiK i Komisja Etyki Reklamy.
Zdecydowana większość placówek uznaje konieczność działań w zakresie marketingu i public relations. Dotyczy to zarówno sytuacji kryzysowych, podejmowania działań promocyjnych, jak i samej budowy wizerunku placówki. Jednak coraz większe problemy z przebiciem się do świadomości potencjalnych klientów powodują, że lekarz, często szef placówki medycznej, decyduje się na podjęcie radykalnej decyzji o wynajęciu fachowca ds. PR i marketingu. Czy warto? O tym w najnowszym dodatku Akademii Menedżera.
Poranny wywiad w telewizji śniadaniowej, czołówka dodatku w ogólnopolskim dzienniku, półgodzinna audycja radiowa – a to wszystko z powodu zakupu fotela do badań. Niemożliwe? Wręcz przeciwnie. Oto kilka skutecznych wskazówek, jak zadbać o rozgłos placówki.
Czy wiadomo, gdzie tak naprawdę zaczyna się komunikacja z pacjentem? W ulotce reklamowej? W artykule prasowym? A może w Internecie? Tak naprawdę, najważniejszą, kluczową kwestią jest pierwszy kontakt z placówką. Jest on jak spotkanie z innym człowiekiem: pierwsze dobre wrażenie możemy zrobić tylko raz.
Nieodpowiednie wypromowanie siebie lub placówki może być istotną przeszkodą w osiągnięciu sukcesu. Na szczęście zarówno placówki medyczne, jak i lekarze zaczynają rozumieć istotę public relations i autoprezentacji. Świadczy o tym coraz większe zainteresowanie usługami specjalistów z tej branży. Jak więc skutecznie budować wizerunek?
Profil na Facebooku, prowadzenie mikrobloga czy zamieszczanie porad video w sieci to narzędzia, z których placówki medyczne korzystają coraz częściej, aby przyciągnąć pacjentów. Powoli takie działania stają się standardem.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.