Komunikacja z pacjentem w przypadku uzyskania wyników badań po wypisie
Zdarza się, że wyniki niektórych badań trafiają do szpitala po wypisaniu pacjenta. W wypisie ze szpitala znajduje się jedynie informacja o tym, kiedy wyniki badań diagnostycznych będą dostępne i jak je odebrać. Pacjenci często jednak tego nie robią.
Każdy zarządzający szpitalem musi zatem wdrożyć procedurę określającą sposób komunikacji z pacjentami, których wynik badania nie był znany w trakcie hospitalizacji.
Zgodnie z procedurą należy wyznaczyć wizytę kontrolną, obejmującą dalsze działania w przypadku stwierdzenia niepokojących lub wątpliwych wyników. Kluczową kwestią jest nie samo wydanie pacjentowi wyników badań, lecz kontakt z lekarzem.
Pobierz procedurę komunikacji z pacjentem w przypadku uzyskania wyników badań po wypisie.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.