Żądanie podmiotu danych – kiedy placówka medyczna może odmówić

/appFiles/site_102/images/autor/TkcFDC2qN9aXSm0.jpeg

Autor: Michał Nosowski

Dodano: 12 września 2022
Żądanie podmiotu danych – kiedy placówka medyczna może odmówić

Administratorzy danych muszą rzetelnie skonstruować swoje procesy przetwarzania danych, tak aby móc sprawnie realizować prawa osób, w tym odpowiadać na ich żądania. Czy jednak muszą tak postąpić w każdym przypadku?

  • Każdy podmiot działający jako administrator danych w rozumieniu przepisów RODO powinien czynić zadość realizacji uprawnień osób, których dane dotyczą. Jednym z kluczowych obowiązków jest odpowiadanie na zapytania i spełnianie żądań osób, których dane są przetwarzane.

  • Realizowanie praw osób, których dane dotyczą, powinno być wolne od opłat – wyjątkiem jest sytuacja, gdzie żądania te są nadmierne i nieuzasadnione.

  • Ostatecznie jednak to administrator musi udowodnić, że osoba, której dane dotyczą, zbyt uciążliwie składa żądania związane z realizacją jej praw przyznanych przez RODO.

  • Czytaj również: Kiedy konieczne jest nadanie lekarzom upoważnienia do przetwarzania danych osobowych»

Pozostało jeszcze 93% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.