Mierniki na straży jakości

/appFiles/site_102/images/autor/f7epW8Jb5l0zVrx.jpeg

Autor: Arkadiusz Trela

Dodano: 25 marca 2016
Mierniki na straży jakości

Mierniki jakości pozwalają określić cele oraz poziom ich realizacji, a także zainicjować działania zmierzające do poprawy jakości i satysfakcji pacjenta. Stosowanie mierników jakości, oprócz punktów odniesienia, jest źródłem do porównań między podobnymi podmiotami w celu weryfikacji i analizy wyników.

Wśród mierników jakości są tzw. mierniki sprawności ochrony zdrowia – specyficzny zestaw wskaźników statystycznych, które mają wskazywać na skalę powodzenia polityki zdrowotnej. Mierniki sprawności w ochronie zdrowia można spotkać w wielu krajach Europy, jak również na poziomie międzynarodowym (WHO oraz OECD). Odnoszą się one do z góry określonych celów lub wartości przyjętych w danym kraju za referencyjne oraz odzwierciedlają często sytuację kraju pomiaru.

Pozostało jeszcze 75 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Zyskaj DARMOWY 24h dostęp do portalu!


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
zarządzanie jakością