Czy możesz się reklamować jako „najlepszy”

/appFiles/site_102/images/autor/496PweUk3dTCsnJ.jpeg

Autor: Anna Wilińska-Zelek

Dodano: 24 lipca 2018
Czy możesz się reklamować jako „najlepszy”

Najlepsi specjaliści”, „najnowsze zabiegi”, „najbardziej zaawansowana technologicznie przychodnia”, „Nr 1 w Polsce”, „najwyższa skuteczność leczenia” - to określenia chętnie wykorzystywane przez placówki medyczne. Sprawdź, w jaki sposób zgodnie z prawem możesz informować o swoich usługach.

Informacje zawierające tego rodzaju wypowiedzi mogą być kwalifikowane jako wprowadzające w błąd i stanowić naruszenie obowiązków związanych z publicznym informowaniem o swoich świadczeniach. Bez wątpienia sektor usług medycznych należy do tych, w których określenia superlatywne powinny być stosowane szczególnie rozważnie, głównie ze względu na brzmienie art. 14 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej. Pozwala on bowiem informować o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń, ale wyłącznie pod warunkiem, że treść i forma tych informacji nie ma cech reklamy.

Reklama niezgodna z prawem czy wprowadzająca w błąd może także być uznana za naruszającą zbiorowe interesy konsumentów, co może skutkować postępowaniem przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który władny jest m.in. nałożyć na przedsiębiorcę karę pieniężną w wysokości do 10% przychodu.

Pozostało jeszcze 85 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Zyskaj DARMOWY 24h dostęp do portalu!


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Spis treści Czytaj e-wydanie