Jak zapewnić zgodność nagrywania rozmów telefonicznych z przepisami o ochronie danych osobowych

/appFiles/site_102/images/autor/aZqMTdwScBlEDhe.jpeg

Autor: Michał Kowalski

Dodano: 24 lipca 2023
Jak zapewnić zgodność nagrywania rozmów telefonicznych z przepisami o ochronie danych osobowych

Nagrywanie rozmów telefonicznych z pacjentami, kontrahentami, a nawet pracownikami jest powszechną praktyką. Ważne jest, aby mieć na uwadze, że takie nagrania często zawierają dane osobowe tych osób, co stawia przed administratorem danych pewne obowiązki związane z przepisami RODO. Sprawdź!

  • Nagrywanie rozmów telefonicznych jest operacją przetwarzania danych osobowych, włącznie z utrwalaniem głosu rozmówcy, co wymaga zastosowania przepisów RODO oraz uzyskania zgody podmiotu danych.

  • Przetwarzanie danych osobowych pracowników za pomocą nagrywania rozmów telefonicznych może być uzasadnione podstawą realizacji uzasadnionego interesu administratora, podczas gdy od klientów i kontrahentów trzeba uzyskać zgodę.

  • Wprowadzenie nagrywania rozmów pracowników wymaga dopełnienia odpowiednich formalności, takich jak informowanie pracowników o celach i zakresie monitoringu, spełnienie obowiązku informacyjnego RODO oraz uzyskanie zgody od nowo zatrudnionych pracowników. Pracownik może złożyć sprzeciw wobec przetwarzania jego danych osobowych w zapisie dźwięku z rozmowy telefonicznej, ale pracodawca może „przełamać” sprzeciw w określonych sytuacjach.

  • Czytaj też:

Pozostało jeszcze 84% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.