Obowiązek wyposażenia pracowników w kwalifikowany podpis elektroniczny

/appFiles/site_102/images/autor/JlUzghaRkbsVq7u.jpeg

Autor: Marzena Pytlarz-Pietraszko

Dodano: 6 marca 2024
Obowiązek wyposażenia pracowników w kwalifikowany podpis elektroniczny

Czy wykonując działalność leczniczą w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej mamy obowiązek wyposażyć pracowników w kwalifikowany podpis lub podpis osobisty?

  • Wprowadzenie elektronicznej dokumentacji medycznej w placówkach zdrowia wymaga od właścicieli i zarządzających przemyślenia sposobów elektronicznego podpisywania dokumentów. 

  • Prawo umożliwia stosowanie różnych form elektronicznego podpisu w dokumentacji medycznej, w tym kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego, podpisu osobistego, oraz metod potwierdzających pochodzenie i integralność danych, oferowanych bezpłatnie przez ZUS.

  • Placówki medyczne mogą korzystać z certyfikatu ZUS, zapewniającego bezpłatne narzędzie do podpisywania dokumentacji elektronicznej, w tym e-ZLA, z możliwością odnowienia co 5 lat, a także z wewnętrznych mechanizmów systemów teleinformatycznych.

Pozostało jeszcze 72% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.