Jak nie naruszać prawa pacjenta do intymności

Nie powinno dochodzić do sytuacji, że personel medyczny narusza prawa pacjenta do intymności, np. udzielając świadczeń medycznych w poczekalni. Co grozi placówce za takie zachowanie i jak wyeliminować takie przypadki?
U jednego z pacjentów w poczekalni personel medyczny wyjął cewnik. Następnego zakwalifikowano do hospitalizacji. Takie sytuacje to oczywiste naruszenia art. 20 ustawy z 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Wyniknęły prawdopodobnie z pośpiechu, niedbalstwa, braku taktu, a może przede wszystkim z nieznajomości prawa pacjenta przez personel szpitala. Przypomnijmy, że każda osoba ma prawo do poszanowania intymności i godności, a zwłaszcza pacjent podczas hospitalizacji.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.