Obowiązek prowadzenia rejestru umów publicznych wynika z ustawy z 14 października 2021 r. o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona zmiany w ustawie z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, tworząc rejestr umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych. Rejestr ma być systemem teleinformatycznym prowadzonym przez ministra finansów.
Rejestr umów publicznych powyżej 500 zł: termin przesunięty
Na 1 stycznia 2024 r. przesunięto wejście w życie rejestru umów sektora finansów publicznych. Początkowo rejestr miał obowiązywać od 1 lipca br. Tak uchwalił Senat, przychylając się do głosów samorządów i rządu uznał, że przepisy wprowadzające rejestr umów są tak złe, że należy je poprawić.
Słowa kluczowe:
rejestr umówUzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur