Usługą medyczną trzeba zarządzać

Placówki medyczne muszą stale dążyć do wzrostu zadowolenia pacjentów, uwzględniając ich potrzeby i oczekiwania. Przedmiotem oceny nie jest już wyłącznie dostęp do lekarza, lecz przede wszystkim czynniki wpływające na jakość.
Pacjenci stają się coraz bardziej świadomymi odbiorcami usług, świadczonych przez placówki ochrony zdrowia, dlatego kwestia zarządzania usługami w ochronie zdrowia staje się z roku na rok coraz poważniejszym zagadnieniem.
Dzieje się tak z dwóch zasadniczych powodów:
- sposób finansowania ochrony zdrowia wymaga, aby poszczególne placówki świadczące usługi zdrowotne podchodziły do tego, co oferują pacjentom, w sposób pozwalający na precyzowanie oferty, modelowanie jej w pakiety i oferowanie w sposób, w jaki oferuje się usługi w innych organizacjach/przedsiębiorstwach, w innych branżach/sektorach;
- pacjenci są także klientami innych firm świadczących usługi (np. telekomunikacyjne, turystyczne i inne) i wiedzą, w jaki sposób traktuje się klientów w tych firmach – i, mając porównanie, wiedzą, czego oczekiwać, potrafią coraz częściej głośno powiedzieć, co im się nie podoba oraz jakie mają oczekiwania także względem usług medycznych.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.