Czy przychodnia może korzystać z infolinii 0-700...

/appFiles/site_102/images/autor/8f6BPeJGlIZhpw3.jpeg

Autor: Michał Culepa

Dodano:
Czy przychodnia może korzystać z infolinii 0-700...

Jedna z przychodni uruchomiła specjalną infolinię z numerem z zakresu 0-700. Opłaty za połączenie z centrum medycznym w ten sposób były jednak wyjątkowo wysokie, przekraczające 2,50 zł za minutę rozmowy. Nie przewidziano jednocześnie innego sposobu rejestracji telefonicznej. Czy takie działanie jest właściwe?

Przychodnie i inne podmioty lecznicze, aby w odpowiedni sposób obsłużyć pacjentów i skierować ich do właściwych lekarzy, zwłaszcza lekarzy specjalistów, muszą mieć ustalony system rejestrowania pacjentów. Nakazują to przepisy § 13 ust. 1 rozporządzenia ministra zdrowia z 8 września 2015 r. w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej. Zgodnie z nim placówka, która realizuje kontrakt z NFZ, ma obowiązek zapewnienia bieżącej rejestracji pacjentów na podstawie zgłoszenia osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej, w tym przy wykorzystaniu telefonu lub innych środków komunikacji elektronicznej.

Pozostało jeszcze 88 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Załóż konto testowe z dostępem na 24 godziny!


ZAŁÓŻ 24-GODZINNE KONTO TESTOWE

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Spis treści Czytaj e-wydanie