Zakup oprogramowania wiąże placówkę z producentem na wiele lat
Wybierając program do prowadzenia e-kartotek warto sprawdzić, czy powstał on przy współpracy personelu medycznego. Tylko zaangażowanie w ten proces przyszłych użytkowników daje gwarancję, że rozwiązanie będzie odpowiadało potrzebom lekarzy i pielęgniarek.
Wyrok TS UE: Wykorzystanie zbioru funkcji programu nie narusza praw autorskich
Informatycy mogą tworzyć własne, odpowiadające potrzebom podmiotu leczniczego rozwiązania informatyczne, korzystając z prawa do badania i testowania cudzych programów. Taką możliwość stwarza wykładnia dyrektywy Rady 91/250/EWG z 14 maja 1991 r. w sprawie ochrony prawnej programów komputerowych wyrażona w wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TS UE) z 2 maja 2012 r.
Zmiany technologiczne wymagają uporządkowania „podwórka informatycznego”
Precyzyjne określenie wymagań funkcjonalnych dla oprogramowania, właściwe opisanie procesów biznesowych i miejsc ich powstawania oraz poprawne określenie ścieżki pacjenta stanowią o sukcesie informatyzacji placówki medycznej. W tym procesie brak jednego elementu lub jego złe dopasowanie zburzy obraz lub go zniekształci.
Nie kieruj się tylko ceną w zamówieniach
Wybór oferty najkorzystniejszej ekonomicznie, a nie oferty z najniższą ceną – to jedna z ważniejszych zmian w Prawie zamówień publicznych. Jak zmieniły się warunki, w których muszą funkcjonować placówki medyczne zobowiązane do stosowania tych przepisów?
Jakie wymagania trzeba koniecznie uwzględnić w opisie zamówienia ambulansu
Określona konstrukcja, wyposażenie i przejście badań ambulansów drogowych stosowanych do transportu i sprawowania opieki nad pacjentami – to tylko niektóre z wymagań, które musi spełniać karetka. Warto je przeanalizować przed planarnym zakupem takiego pojazdu.
Co może zyskać placówka, realizując zakupy za pośrednictwem aukcji internetowej
Zakupy z wykorzystaniem aukcji internetowej to nie tylko oszczędność o ok. 20% kosztów, ale i szansa na wynegocjowanie dłuższej gwarancji oraz serwisu pogwarancyjnego, a także lepszych warunków dostawy i płatności dla placówki. Aukcja elektroniczna to – zgodnie z Prawem zamówień publicznych - jeden z dopuszczalnych elektronicznych trybów udzielania zamówień publicznych. Placówki zobowiązane do ogłaszania przetargów publicznych coraz częściej korzystają z tej formy, gdyż pozwala ona na oszczędności w wysokości ok. 20%.