Zarządzanie placówką medyczną wymaga od menedżerów nie tylko znajomości przepisów, ale także wszechstronnej wiedzy i innowacyjnego podejścia do rozwiązywania złożonych problemów. Dowiedz się, jak doskonalić umiejętności w tym obszarze.

Praktycy radzą

Jolanta Klemens

Jolanta Klemens: Poznaj klucz do sukcesu przychodni

Jestem tu obecna cały czas i czuwam nad jakością świadczonych usług. Dbam o pacjentów, personel i dobrą atmosferę w przychodni. W dynamicznym rozwoju pomaga nam spersonalizowane podejście i szacunek do pacjenta. Zobacz, jakie jeszcze działania przynoszą efekty - rozmowa z lek. med. JOLANTĄ KLEMENS, prezes zarządu Przychodni PSYCHOmedical w Bielsku-Białej

Irena Kierzkowska

Irena Kierzkowska: W procesie leczenia ważna edukacja pacjenta  

Wciąż poprawiamy komfort pobytu pacjentów w placówce. Uruchomiliśmy e-rejestrację, ale z wizyt w poradni korzysta duża grupa starszych osób, dla których to rozwiązanie jest trudne. Ta droga dotarcia do specjalisty wymaga więc edukacji, która zmieni dotychczasowe przyzwyczajenia. Jakie jeszcze działania placówka podejmuje na rzecz pacjentów - rozmowa z IRENĄ KIERZKOWSKĄ, dyrektor naczelną Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Olsztynie

Krystyna Walendowicz

Krystyna Walendowicz: Dbamy o podnoszenie komfortu pacjentów

Przy podejmowaniu wszelkich działań – inwestycyjnych czy modernizacyjnych – warto myśleć przede wszystkim o podniesieniu poziomu bezpieczeństwa pacjenta. Pokazuje to przykład zakopiańskiej placówki. Skorzystaj z tych doświadczeń i dowiedz się, jak zwiększać jakość usług medycznych - rozmowa z KRYSTYNĄ WALENDOWICZ, dyrektorem Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego im. dr. S. Jasińskiego w Zakopanem.

Obowiązki i odpowiedzialność menedżera

Ewakuacja

Jak zorganizować próbną ewakuację placówki

W placówkach medycznych może zajść niekiedy konieczność ewakuacji pacjentów, personelu medycznego lub osób odwiedzających. Powodami mogą być pożar, informacja o podłożonym ładunku wybuchowym czy inne katastrofy. Dowiedz się, jakich błędów nie popełnić podczas ewakuacji.

podsumowanie tygodnia

Podsumowanie tygodnia 24-30 stycznia

W minionym tygodniu do ogłoszenia skierowano projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie ministra zdrowia w sprawie zakresu informacji gromadzonych w Systemie Ewidencji Zasobów Ochrony Zdrowia oraz sposobu i terminów przekazywania tych informacji.

podsumowanie tygodnia

Podsumowanie tygodnia 17-23 stycznia

Sejm przyjął projekt ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców paliw gazowych w związku z sytuacją na rynku gazu, a do konsultacji trafił projekt nowelizacji rozporządzenia dotyczący modelu opieki psychiatrycznej dla dzieci i młodzieży. Sprawdź, co się działo w minionym tygodniu.

Marketing

b22c447034ade1ee0dd3ff2cf775db4dfe98320f-small

Jak zażegnać kryzys i co jest ważne we współpracy z dziennikarzami

To pacjent jest odbiorcą wszystkich komunikatów o placówce i na tej podstawie ją ocenia. Decyduje także, czy będzie chciał dalej się w niej leczyć czy ją zmienić. Warto pamiętać, że rozmówcy – w tym osoby zarządzające - wpływają na to, jaki portret media stworzą kierowanym przez nich ośrodkom medycznym.

58278c778c285363c08e8c69e907a0f13cd0c704-small

Co musisz wiedzieć o kreowaniu wizerunku placówki medycznej jako pracodawcy

Do budowania wizerunku placówki medycznej jako pracodawcy można wykorzystywać bardzo proste mechanizmy. Na dobrej opinii powinno zależeć nie tylko dyrekcji. To w końcu pracownicy kreują pozytywny lub negatywny wizerunek swojego pracodawcy. Tym samym powinni być zaangażowani we wszelkie działania komunikacyjne mające na celu jego poprawę.

efbc95eb5f949b3d72a37b4ac81970f84c0e8271-small

Długofalowe budowanie wizerunku: sprawdź, co ma znaczenie

Poranny wywiad w telewizji śniadaniowej, czołówka dodatku w ogólnopolskim dzienniku, półgodzinna audycja radiowa – a to wszystko z powodu zakupu fotela do badań. Niemożliwe? Wręcz przeciwnie. Oto kilka skutecznych wskazówek, jak zadbać o rozgłos placówki.