Jak skutecznie zarządzać zespołem w placówce
Brak strategii i planu wdrożenia lub traktowanie jej jako opracowania do szuflady, funkcjonowanie na zasadzie „siły rozpędu”, brak przypisania ról poszczególnym osobom, które mają konsekwentnie wdrażać określony sposób postępowania - to spory problem w wielu placówkach. Jak sobie z nim poradzić?
Placówki medyczne różnią się od korporacji, dla których powstały i rozwijały się teorie zarządzania pracownikami. Trudno bowiem mówić o tworzeniu zespołów cross-funkcyjnych na wzór firm-kolosów, w których funkcjonuje równolegle kilkanaście działów z rozbudowaną kilkustopniową kadrą menedżerską. W placówkach medycznych role są konkretnie określone i przypisane. Każdy wykonuje takie zadania, do których go zatrudniono. Lekarz przyjmuje pacjentów, wypisuje recepty, przeprowadza operacje, pielęgniarki robią swoje, pracownicy rejestracji i administracji również mają swoje wyraźne dookreślone zadania, które nie ewoluują w różnych kierunkach wraz ze zmianą szefa czy przystąpieniem placówki do nowych zadań, programów zdrowotnych, projektów.
Czytaj więcej na temat zatrudniania kierowników w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.