Jak skutecznie zarządzać zespołem w placówce

Brak strategii i planu wdrożenia lub traktowanie jej jako opracowania do szuflady, funkcjonowanie na zasadzie „siły rozpędu”, brak przypisania ról poszczególnym osobom, które mają konsekwentnie wdrażać określony sposób postępowania - to spory problem w wielu placówkach. Jak sobie z nim poradzić?
Placówki medyczne różnią się od korporacji, dla których powstały i rozwijały się teorie zarządzania pracownikami. Trudno bowiem mówić o tworzeniu zespołów cross-funkcyjnych na wzór firm-kolosów, w których funkcjonuje równolegle kilkanaście działów z rozbudowaną kilkustopniową kadrą menedżerską. W placówkach medycznych role są konkretnie określone i przypisane. Każdy wykonuje takie zadania, do których go zatrudniono. Lekarz przyjmuje pacjentów, wypisuje recepty, przeprowadza operacje, pielęgniarki robią swoje, pracownicy rejestracji i administracji również mają swoje wyraźne dookreślone zadania, które nie ewoluują w różnych kierunkach wraz ze zmianą szefa czy przystąpieniem placówki do nowych zadań, programów zdrowotnych, projektów.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem za pośrednictwem redakcji
- Bazę 3000 porad ekspertów, gotowych wzorów dokumentów i procedur
Jeśli masz już konto
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Słowa kluczowe:
zarządzanie zespołemPodobne artykuły
Zobacz również
Konferencje i szkolenia
