Jak skutecznie zarządzać zespołem w placówce

/appFiles/site_102/images/autor/4yzTfe3isHXqnCu.jpeg

Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak

Dodano: 19 września 2016
Jak skutecznie zarządzać zespołem w placówce

Brak strategii i planu wdrożenia lub traktowanie jej jako opracowania do szuflady, funkcjonowanie na zasadzie „siły rozpędu”, brak przypisania ról poszczególnym osobom, które mają konsekwentnie wdrażać określony sposób postępowania - to spory problem w wielu placówkach. Jak sobie z nim poradzić?

Placówki medyczne różnią się od korporacji, dla których powstały i rozwijały się teorie zarządzania pracownikami. Trudno bowiem mówić o tworzeniu zespołów cross-funkcyjnych na wzór firm-kolosów, w których funkcjonuje równolegle kilkanaście działów z rozbudowaną kilkustopniową kadrą menedżerską. W placówkach medycznych role są konkretnie określone i przypisane. Każdy wykonuje takie zadania, do których go zatrudniono. Lekarz przyjmuje pacjentów, wypisuje recepty, przeprowadza operacje, pielęgniarki robią swoje, pracownicy rejestracji i administracji również mają swoje wyraźne dookreślone zadania, które nie ewoluują w różnych kierunkach wraz ze zmianą szefa czy przystąpieniem placówki do nowych zadań, programów zdrowotnych, projektów.

Czytaj więcej na temat zatrudniania kierowników w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 86% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
zarządzanie zespołem
×Nie udało się uruchomić wyszukiwarki, jeśli problem wystąpi ponownie prosimy o kontakt.