Jak ma postąpić podmiot leczniczy, gdy dojdzie do protestu pracowników medycznych

Brak zapewnienia przez podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych odpowiedniego personelu medycznego może stanowić naruszenie zbiorowych praw pacjenta. Sprawdź, jak sobie poradzić, gdy w podmiocie leczniczym dojdzie do protestu bądź masowego wypowiadania klauzul opt-out.
- Nie można mówić o winie podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, jeśli doszło do znacznego zmniejszenia obecności personelu medycznego na poszczególnych dyżurach z powodu niezależnych od niego okoliczności.
- Jako przykład należy podać wypowiadanie przez lekarzy specjalistów tzw. klauzul opt-out, czyli postanowień umowy o pracę przewidujących możliwość wyznaczenia dłuższych dyżurów niż przewidziane w umowie.
- W takim przypadku podmiot nie ma możliwości znalezienia w takim „trybie nagłym” lekarzy, którzy mogliby stawić się na dyżurze i w ten sposób uzupełnić brak kadrowy.
- Czytaj więcej na temat zatrudniania kierowników w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.