Papierowa ewidencja odpadów w sytuacjach awaryjnych – rząd przyjął nowelizację ustawy o odpadach

Dodano: 16 stycznia 2020

Od 1 stycznia 2020 r. ewidencja odpadów odbywa się elektronicznie za pomocą indywidualnego konta, które tworzy się w momencie otrzymania wpisu do rejestru.  

Jednocześnie rząd przyjął nowelizację ustawy o odpadach (BDO) (trafiła do Senatu), która reguluje prowadzenie działalności w zakresie gospodarowania odpadami w sytuacjach awaryjnych i przez pierwsze pół roku funkcjonowania modułu ewidencji w bazie z zastosowaniem dokumentów papierowych.

Zmiany mają polegać na możliwości sporządzania, przez czas awarii systemu, dokumentów ewidencji odpadów w formie papierowej lub formie elektronicznej prowadzonej poza BDO. W przypadku awarii systemu nie będzie bowiem możliwe wygenerowanie karty przekazania odpadów i karty przekazania odpadów komunalnych.

Rozwiązanie ma mieć charakter doraźny i będzie obowiązywać do 30 czerwca 2020 r.  Przepisy mają być stosowane z mocą wsteczną od 1 stycznia 2020 roku.

Uzyskaj nieograniczony
dostęp do SerwisZOZ.pl

  • Aktualne informacje o zmianach prawnych
  • Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
  • Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
UZYSKAJ NIEOGRANICZONY DOSTĘP

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy