Papierowa ewidencja odpadów w sytuacjach awaryjnych – rząd przyjął nowelizację ustawy o odpadach

Dodano: 16 stycznia 2020

Papierowa ewidencja odpadów w sytuacjach awaryjnych – rząd przyjął nowelizację ustawy o odpadach

Od 1 stycznia 2020 r. ewidencja odpadów odbywa się elektronicznie za pomocą indywidualnego konta, które tworzy się w momencie otrzymania wpisu do rejestru.  

Jednocześnie rząd przyjął nowelizację ustawy o odpadach (BDO) (trafiła do Senatu), która reguluje prowadzenie działalności w zakresie gospodarowania odpadami w sytuacjach awaryjnych i przez pierwsze pół roku funkcjonowania modułu ewidencji w bazie z zastosowaniem dokumentów papierowych.

Zmiany mają polegać na możliwości sporządzania, przez czas awarii systemu, dokumentów ewidencji odpadów w formie papierowej lub formie elektronicznej prowadzonej poza BDO. W przypadku awarii systemu nie będzie bowiem możliwe wygenerowanie karty przekazania odpadów i karty przekazania odpadów komunalnych.

Rozwiązanie ma mieć charakter doraźny i będzie obowiązywać do 30 czerwca 2020 r.  Przepisy mają być stosowane z mocą wsteczną od 1 stycznia 2020 roku.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Załóż konto testowe na 24 godziny


ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE NA 24 GODZINY

Pełny dostęp do portalu to:

  • Aktualność tematów
  • Szeroki zasób informacji eksperckich
  • Porady ekspertów za pośrednictwem e-maila
  • Gotowe rozwiązania najistotniejszych problemów
Sprawdź »