Przychodnie POZ muszą wdrożyć standardy teleporad

Dodano: 17 sierpnia 2020

Nowe rozporządzenie ministra zdrowia z 12 sierpnia 2020 r. w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1395) precyzuje sposób realizacji teleporady. Określa, jak postępować, gdy lekarzowi nie uda się skontaktować z pacjentem i wizyta się nie odbędzie, a także jak sprawozdawać zdalną realizację świadczenia do NFZ.

Zadaniem lekarza, pielęgniarki czy położnej POZ jest ocena stanu pacjenta i ustalenie, czy taka forma kontaktu z lekarzem jest wystarczająca. Jeśli nie, zalecą wizytę osobistą, wizytę domową lub skierują do szpitala. Teleporada umożliwi wystawianie zarówno e-recept i e-zwolnień, jak i e-skierowań.

Przychodnie POZ mają obowiązek umieszczania informacji o możliwości odbycia teleporady w widocznym miejscu zarówno w przychodni czy w gabinecie, a także na stronie internetowej.  

Wytyczne precyzują też kwestię ochrony bezpieczeństwa danych i zobowiązują świadczeniodawców do przeprowadzanie teleporad w warunkach gwarantujących poufność, w tym zapewnienie braku dostępu osób nieuprawnionych do informacji przekazywanych w związku z ich realizacją.

Przychodnie POZ do końca października muszą się dostosować do wymagań określonych rozporządzeniu. 

Pobierz: Wytyczne konsultanta krajowego w dziedzinie medycyny rodzinnej dotyczące teleporad w podstawowej opiece zdrowotnej udzielanych w czasie epidemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2>>

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Załóż konto testowe na 24 godziny


ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE NA 24 GODZINY

Pełny dostęp do portalu to:

  • Aktualność tematów
  • Szeroki zasób informacji eksperckich
  • Porady ekspertów za pośrednictwem e-maila
  • Gotowe rozwiązania najistotniejszych problemów
Sprawdź »