Jak analizować popyt na usługi medyczne

W ochronie zdrowia występuje zjawisko kanibalizacji. Odnosi się ono do zmniejszenia wielkości sprzedaży, przychodów ze sprzedaży usług lub udziału w rynku. Ocena poziomu tego zjawiska pozwala lepiej zarządzać ofertą. i lepiej spełnić oczekiwania pacjentów. Sprawdź, jak analizować portfolio.
W procesie rozwoju każdej placówki medycznej przychodzi taki moment, gdy po latach niezmienności oferty usługowej rozszerza się ją, rzadziej redukuje o to, co przestało być popularne. Na ogół decyzje w tym obszarze podejmuje się, podpatrując konkurencję lub z bardziej prozaicznych powodów – tracąc bądź pozyskując eksperta o danych kwalifikacjach albo też doposażając przychodnię w nową aparaturę diagnostyczną, o którą rozszerza się listę usług w cenniku.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem za pośrednictwem redakcji
- Bazę 3000 porad ekspertów, gotowych wzorów dokumentów i procedur
Jeśli masz już konto
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Podobne artykuły
Zobacz również
Konferencje i szkolenia
