Dlaczego warto rozwijać kompetencje w zakresie komunikacji

/appFiles/site_102/images/autor/4yzTfe3isHXqnCu.jpeg

Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak

Dodano: 18 marca 2015
Dlaczego warto rozwijać kompetencje w zakresie komunikacji

Z większym czy mniejszym oporem, ale zdecydowana większość placówek uznaje konieczność działań w zakresie marketingu i public relations. Dotyczy to zarówno sytuacji kryzysowych, podejmowania działań promocyjnych, jak i samej budowy wizerunku placówki. Dlatego warto je podejmować i rozwijać kompetencje w tym zakresie.

Wielu menedżerów przeszło szkolenia z marketingu i wizerunku, wiele placówek ma swoich specjalistów ds. marketingu bądź korzysta z pomocy zewnętrznych. Komunikujemy światu swoje sukcesy, potrzeby, zmiany.

W czasach, gdy komunikacja mobilna jest chlebem powszednim, a media społecznościowe oczywistością, od kilku dobrych lat wciąż jest niemało środowisk, gdzie prowadzenie działań nie tylko promocyjnych, ale informacyjnych jest trudne i właściwie nie ma pomysłu, jak zmienić taką sytuację.

Czy dotarcie z informacją np. o warsztatach dla położnych może być skuteczne, gdy dociera ona z urzędu czy fundacji jedynie e-mailem, którego treści nikt nie przekazuje, zaś gros personelu w wieku 50+ nie korzysta z mediów elektronicznych? W ilu miejscach obowiązuje wciąż telefon, faks i list pocztowy, których skuteczność też jest wątpliwa, gdy pracownicy pracują w systemie zmianowym, poza placówką – u pacjentów, nie mają okazji osobiście odbierać telefonu, wykonując swoje obowiązki itd. Podobnie w drugą stronę - sami organizując kampanie prozdrowotne, w ramach działań PR, niejednokrotnie spotykamy się z barierą bezpośredniego dostępu do odbiorcy, brakiem odpowiedzi zwrotnej czy jakiejkolwiek reakcji. To nie są odosobnione przypadki.

Czytaj więcej o marketingu w placówce medycznej w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 86% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
marketingmenedżer