Jak pracodawca może przeciwdziałać mobbingowi

W ochronie zdrowia często mamy do czynienia z sytuacją mobbingu wśród współpracowników. Czy jako menedżer musiałeś zapobiec takim zjawiskom, za które zawsze odpowiedzialność ponosi pracodawca? Poznaj aspekty prawne, abyś nie był zaskoczony.
Mobbing do Kodeksu pracy został wprowadzony stosunkowo niedawno, niemniej od kilku lat wzrasta liczba procesów sądowych na tym tle. Definicję mobbingu podaje art. 943 § 2 kp. Zgodnie z nią mobbing to działanie lub zachowania dotyczące pracownika lub skierowane przeciwko niemu, polegające na uporczywym i długotrwałym nękaniu lub zastraszaniu pracownika, wywołujące u niego zaniżoną ocenę przydatności zawodowej, powodujące lub mające na celu poniżenie lub ośmieszenie pracownika, izolowanie go lub wyeliminowanie z zespołu współpracowników.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.