Pracownicy rejestracji mają obowiązek dbać o godność pacjenta

/appFiles/site_102/images/autor/MN7qsprGTDQYJXK.jpeg

Autor: Karol Kolankiewicz

Dodano: 14 marca 2020
Pracownicy rejestracji mają obowiązek dbać o godność pacjenta

Pracownicy rejestracji mają obowiązek przestrzegania prawa pacjenta do poszanowania godności., który wynika z art. 20 ust. 1 ustawy z listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Co powinni robić, aby postępować zgodnie z tym przepisem?

Z orzecznictwa sądowego wynika, że godność jest dobrem osobistym człowieka, które odzwierciedla wewnętrzne poczucie własnej wartości i ważności, jako indywidualnej osoby ludzkiej, obejmuje wyobrażenie człowieka o własnej wartości oraz oczekiwanie szacunku ze strony innych ludzi.

Czytaj więcej na temat organizacji pracy rejestracji medycznej w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 84% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

×Nie udało się uruchomić wyszukiwarki, jeśli problem wystąpi ponownie prosimy o kontakt.