Pracownicy rejestracji mają obowiązek dbać o godność pacjenta

/appFiles/site_102/images/autor/LOguWQMGmZ1ycAX.jpeg

Autor: Karol Kolankiewicz

Dodano: 14 marca 2020
Pracownicy rejestracji mają obowiązek dbać o godność pacjenta

Pracownicy rejestracji mają obowiązek przestrzegania prawa pacjenta do poszanowania godności., który wynika z art. 20 ust. 1 ustawy z listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Co powinni robić, aby postępować zgodnie z tym przepisem?

Z orzecznictwa sądowego wynika, że godność jest dobrem osobistym człowieka, które odzwierciedla wewnętrzne poczucie własnej wartości i ważności, jako indywidualnej osoby ludzkiej, obejmuje wyobrażenie człowieka o własnej wartości oraz oczekiwanie szacunku ze strony innych ludzi.

Pozostało jeszcze 87 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Skorzystaj z bezpłatnego 24h dostępu do zasobów SerwisuZOZ.pl


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.