Fachowiec od PR zwiększy wiarygodność placówki medycznej 

/appFiles/site_102/images/autor/QbI8aEOkKuLNwX0.jpeg

Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak

Dodano: 9 lutego 2016
Fachowiec od PR zwiększy wiarygodność placówki medycznej 

Coraz większe problemy z przebiciem się do świadomości potencjalnych klientów powodują, że lekarz, często szef placówki medycznej, decyduje się na podjęcie radykalnej decyzji o wynajęciu fachowca ds. PR i marketingu. To pozwala mu uniknąć balansowania na pograniczu populizmu, szokowania i śmieszności w działaniach komunikacyjnych. 

Ogrom reklam środków przeciwbólowych i różnego rodzaju suplementów diety powoduje, że przestajemy odróżniać od siebie kolejne spoty, przekazy reklamowe. Także formuła polecania przez profesorów, medyczne autorytety, staje się przytłaczająca. Gdy poszczególne twarze widzimy po raz kolejny – w innych reklamach innych produktów, dociera do nas, że postać ucharakteryzowana i ubrana w taki sposób, by zbudzić zaufanie, jest jedynie aktorem. Co bywa frustrujące, a z czasem godzi w wizerunek reklamodawcy, który może być postrzegany jako manipulator czy wręcz oszust. Ma to potwierdzenie w takich głośnych przypadkach jak case study Neo-Mag Aflofarmu, któremu sąd nałożył kilkumilionową karę za wprowadzanie odbiorców w błąd, zarzuty wystosowały UOKiK i Komisja Etyki Reklamy.

Pozostało jeszcze 85 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.