Promocja placówki - na co pozwala prawo

/appFiles/site_102/images/autor/2hivDWyzfIjRA1b.jpeg

Autor: Marzena Pytlarz

Dodano: 26 października 2017
Promocja placówki - na co pozwala prawo

Pacjenci potrzebują informacji o usługach medycznych, aby racjonalnie wybrać placówkę czy lekarza. Nie zawsze jednak łatwe jest rozróżnienie między informacją a reklamą. Na co zatem powinieneś zwrócić uwagę, aby nie łamać przepisów w tym zakresie?

W przypadku działalności leczniczej masz do czynienia z wieloma zakazami związanymi z reklamą, których naruszenie prowadzi do określonych sankcji. Kluczowe w tym przypadku jest odróżnienie informacji, których udostępnianie w pewnym zakresie należy do obowiązków, od tego, co można uznać już za reklamę. W obecnym stanie prawnym tę problematykę reguluje ustawa o działalności leczniczej (dalej u.d.l.), która zezwala podmiotom wykonującym działalność leczniczą na podawanie do wiadomości publicznej informacji o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych w danej placówce medycznej. Przy czym treść i forma tych informacji nie może nosić cech reklamy.

Pozostało jeszcze 93 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Zyskaj DARMOWY 24h dostęp do portalu!


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Spis treści Czytaj e-wydanie