Marketing usług medycznych – na co placówce medycznej pozwalają przepisy

/appFiles/site_102/images/autor/JlUzghaRkbsVq7u.jpeg

Autor: Marzena Pytlarz-Pietraszko

Dodano: 20 czerwca 2023
Marketing usług medycznych – na co placówce medycznej pozwalają przepisy

Pacjenci potrzebują informacji o usługach medycznych, aby racjonalnie wybrać placówkę czy lekarza. Nie zawsze jednak łatwe jest rozróżnienie między informacją a reklamą. Na co zatem powinieneś zwrócić uwagę, aby nie łamać przepisów w tym zakresie?

  • Podawanie do wiadomości publicznej informacji o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych jest dozwolone, pod warunkiem, że treść i forma tych informacji nie noszą cech reklamy.

  • Marketing medyczny koncentruje się na promocji produktów i usług medycznych, mając na celu przyciągnięcie pacjentów, poprawę ich zdrowia i zwiększenie zysków, jednak podlega surowym regulacjom prawnych w celu ochrony pacjentów.

  • Reklama usług medycznych musi być wyraźnie odróżniana od informacji, nie może zawierać zachęt ani prób nakłonienia do skorzystania z usług medycznych, informacji o metodach leczenia, cenach, jakości sprzętu medycznego, zniżkach ani porównywaniu się do konkurencji.

  • Czytaj też:

Pozostało jeszcze 93% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.