Promocja placówki - na co pozwala prawo

/appFiles/site_102/images/autor/dBzpK1WASfkbFvG.jpeg

Autor: Marzena Pytlarz

Dodano:
Promocja placówki - na co pozwala prawo

Pacjenci potrzebują informacji o usługach medycznych, aby racjonalnie wybrać placówkę czy lekarza. Nie zawsze jednak łatwe jest rozróżnienie między informacją a reklamą. Na co zatem powinieneś zwrócić uwagę, aby nie łamać przepisów w tym zakresie?

W przypadku działalności leczniczej masz do czynienia z wieloma zakazami związanymi z reklamą, których naruszenie prowadzi do określonych sankcji. Kluczowe w tym przypadku jest odróżnienie informacji, których udostępnianie w pewnym zakresie należy do obowiązków, od tego, co można uznać już za reklamę. W obecnym stanie prawnym tę problematykę reguluje ustawa o działalności leczniczej (dalej u.d.l.), która zezwala podmiotom wykonującym działalność leczniczą na podawanie do wiadomości publicznej informacji o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych w danej placówce medycznej. Przy czym treść i forma tych informacji nie może nosić cech reklamy.

Pozostało jeszcze 95 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Załóż konto testowe z dostępem na 5 dni


ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE NA 5 DNI

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło:

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Umowy terminowe
Szkolenie otwarte Ochrona zdrowia

Jak zarządzać ryzykiem w ujęciu ISO 9001:2015 w ochronie zdrowia-praktyczne warsztaty

Warszawa 27.listopada.2017

Jak zarządzać ryzykiem w ujęciu ISO 9001:2015 w ochronie zdrowia

Czytaj więcej   »


Odbierz e-book w
prezencie!

Jak przygotować rejestratorki do obsługi pacjentów?

Spis treści Czytaj e-wydanie