Jak nie naruszać prawa pacjenta do świadczeń

Przyzwyczailiśmy się, że prawa pacjenta są bardzo ważne i muszą być respektowane przez podmioty ochrony zdrowia oraz ich pracowników. Wiemy, że za zbiorowe naruszanie praw pacjenta nakładane są wysokie kary. Co jednak w czasie, gdy przestrzeganie praw pacjenta jest technicznie niewykonalne?

Pojawia się pytanie, czy dyrektor szpitala, kierownik przychodni w czasie pandemii koronawirusa może ograniczyć stosowanie praw pacjenta. Czy pacjent dysponuje instrumentami, które pozwolą mu dochodzić swoich praw, a w dalszej przyszłości zadośćuczynienia za ich naruszenie? Czy Rzecznik Praw Pacjenta ma prawo nałożyć na podmiot medyczny karę? Pytania będą się mnożyć bez końca.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Skorzystaj z bezpłatnego 24h dostępu do zasobów SerwisuZOZ.pl


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.