Zdziwienie budzi fakt, że w erze społeczeństwa informacyjnego znaczna część środowiska lekarskiego wciąż sceptycznie podchodzi do możliwości, jakie daje im globalna sieć. Na stronach internetowych, np. znanylekarz.pl, pacjenci mogą odnaleźć wiele przydatnych informacji dotyczących lekarzy specjalistów prowadzących prywatne praktyki lekarskie. Mogą także zasięgnąć opinii innych pacjentów. I tu pojawia się główny problem – nie zawszą są one pozytywne.
Jednym z podstawowych praw pacjenta, wyrażonych w art. 9 ustawy z 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta jest prawo do informacji o swoim stanie zdrowia, powiązane z prawem do wyrażenia zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych lub jej odmowy, zgodnie z art. 16 wskazanej ustawy.
„Nie tylko kandydaci na Prezydenta RP, ale wszyscy decydenci muszą zauważyć dramatyczną sytuację demograficzną w zawodzie lekarza” - powiedział prezes NRL Maciej Hamankiewicz podczas konferencji pt.: „Lekarzy jest za mało, a będzie jeszcze mniej”.
Internet to doskonałe narzędzie marketingowe, lecz jak radzić sobie z nieprzychylnymi komentarzami użytkowników sieci o pracy lekarzy czy danej placówki? Trzeba pamiętać, że jest to broń obosieczna, dlatego nie warto pozostawać obojętnym na wypowiedzi użytkowników.
Czy możliwe jest wypełnienie historii choroby, dyktując ją bezpośrednio do formularza? Aplikacja służąca do głosowego tworzenia e-dokumentacji, będzie od wakacji oferowana jako moduł do systemu KS SOMED. O połowę skraca czas potrzebny na wypełnienie dokumentu.
Ograniczanie czasu pracy lekarzy naruszałoby swobodę działalności gospodarczej. Od dłuższego czasu mamy sytuację patową i brak rozwiązania, które byłoby dobre zarówno dla lekarzy, jak i bezpieczne dla pacjentów.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!