Leasingobiorcy aparatury medycznej ponoszą koszt zapłaty rat wynagrodzenia za sprzęt, którego w czasie epidemii koronawirusa nie mogą używać. W takiej sytuacji leasingodawca może albo domagać się zapłaty, albo zgodzić się na renegocjację umowy. Rozsądny przedsiębiorca wybierze drugie wyjście, aby nie utracić kontrahenta i móc kontynuować zwykłą współpracę po powrocie do normalności.
W trakcie epidemii koronawirusa sektor opieki zdrowotnej należy do najbardziej obciążonych i wymagających wsparcia. Chociaż wielu stara się pomagać, pracując w znacznie zwiększonym wymiarze godzin lub pomagając w ramach wolontariatu, niestety nie zawsze okazuje się to wystarczające. W takim przypadku istnieje możliwość przymusowego skierowania poszczególnych osób do pracy przy zwalczaniu epidemii. Sprawdź, jak wyglądają regulacje prawne w tym zakresie.
Od 16 marca 2020 wprowadzono – wbrew wcześniejszym komunikatom MZ - powszechny obowiązek zakrywania ust i nosa w przestrzeni publicznej. Wszyscy kupowaliśmy maski – szybko, dużo i jak najtaniej. Liczyło się, aby zaopatrzyć placówkę i aby mogła działać. Hurtownie nie ułatwiały życia, w absurdalny sposób windując ceny. Portale aukcyjne też włączyły się do zabawy, w pełni eksplorując znaczenie terminu „wolny rynek”. Pandemia zmieniała się powoli w pandemonium.
W obliczu nowej sytuacji, z jaką mamy obecnie do czynienia, telemedycyna okazuje się środkiem, który może pomóc pacjentom, ale także lekarzom dotrzeć do jak największej liczby osób potrzebujących w tym momencie pomocy niezwiązanej z koronawirusem, tak aby nie narażać siebie, swoich pracowników i samych pacjentów.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!