Jak przywrócić pacjenta na listę oczekujących?

Stosownie do nowelizacji ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w przypadku niezgłoszenia się na ustalony termin udzielenia świadczenia, świadczeniobiorca podlega skreśleniu z listy oczekujących, chyba że uprawdopodobni, że niezgłoszenie się nastąpiło z powodu siły wyższej.

Przez siłę wyższą należy rozumieć nie tylko zdarzenia anormalne (wojnę, kataklizmy itp.), ale również awarię środka transportu czy chorobę, która uniemożliwia stawienie się na wizytę. Wszystkie te okoliczności wymagają oczywiście uprawdopodobnienia.

Zyskaj darmowy dostęp do portalu serwiszoz.pl. Gwarantujemy, że znajdziesz na nim odpowiedzi na nurtujące Cię pytania! Nic za to nie zapłacisz. Zarejestruj się. To zajmie tylko 15 sekund!>>

Wniosek o przywrócenie na listę oczekujących świadczeniobiorca jest obowiązany zgłosić niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia ustania przyczyny niezgłoszenia się na ustalony termin udzielenia świadczenia. W przypadku przywrócenia na listę oczekujących świadczeniodawca ustala kolejność przyjęć z uwzględnieniem daty zgłoszenia się pacjenta. W praktyce będzie to pierwszy wolny termin. Odmienna interpretacja prowadziłaby bowiem do zaburzenia kolejności na liście oczekujących.

Autor: Wojciech Haniszewski lista oczekujących, pacjent

Uzyskaj nieograniczony
dostęp do SerwisZOZ.pl

  • Aktualne informacje o zmianach prawnych
  • Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
  • Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
UZYSKAJ NIEOGRANICZONY DOSTĘP

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy