Zarządzanie placówką medyczną wymaga od menedżerów nie tylko znajomości przepisów, ale także wszechstronnej wiedzy i innowacyjnego podejścia do rozwiązywania złożonych problemów. Dowiedz się, jak doskonalić umiejętności w tym obszarze.

Praktycy radzą

Dariusz Olenski

Dariusz Oleński: Fundusze unijne wspierają nasz rozwój

Wartość przedsięwzięć finansowanych ze środków unijnych znacznie przekroczyła 50 mln zł. Ciekawymi projektami będą m.in.: „Utworzenie obszaru koordynowanego „Kobieta – Matka – Dziecko” oraz „Filtr epidemiologiczny na wschodniej granicy UE” w obrębie oddziału chorób zakaźnych. Sprawdź, jakie jeszcze projekty są w planach - r ozmowa z DARIUSZEM OLEŃSKIM, dyrektorem naczelnym Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Białej Podlaskiej.

Marta Tarczynska

Marta Tarczyńska: Potrzebujemy wsparcia medycznego sektora prywatnego

Od kilku lat widać dobre rokowania dla systemu prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych i w nim istnieje szansa dla prywatnych placówek medycznych. Pewna niewiadoma wymusza jednak ciągłe poszukiwanie nowych możliwości. Dowiedz się, jakie nowatorskie działania podejmuje nałęczowska klinika ortopedii - rozmowa z dr hab. nauk med. MARTĄ TARCZYŃSKĄ, wiceprezes Ośrodka Ortopedii i Traumatologii Arthros w Nałęczowie.

LIDIA DZIUBEK

Lidia Dziubek: Od pokoleń kształtujemy dobre relacje z pacjentami

Dbamy o jakość świadczonych usług medycznych. Chcemy, aby nasze świadczenia były wykonywane na najwyższym poziomie. Nasze serca i drzwi przychodni są i będą otwarte dla wszystkich potrzebujących. Czy w takim podejściu tkwi sukces wałbrzyskiej przychodni? Rozmowa z LIDIĄ DZIUBEK, wiceprezesem NZOZ Śródmieście-Biały Kamień sp. z o.o. w Wałbrzychu

Obowiązki i odpowiedzialność menedżera

okulary BHP

Bhp w placówce medycznej – poznaj podstawowe zasady

Placówka medyczna musi zapewnić personelowi właściwy poziom bhp. Zarządzający może w tym zakresie liczyć na pomoc lekarza sprawującego profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, służbę bhp, pracownika zatrudnionego przy innej pracy wykonującego zadania tej służby, a także specjalistę zewnętrznego. Jak wykonywać obowiązki bhp?

podsumowanie tygodnia

Podsumowanie tygodnia 28 lutego – 6 marca

W minionym tygodniu, gdy rozpętała się wojna w Ukrainie, placówki medyczne stanęły przed zupełnie nowym wyzwaniem związanym z udzielaniem świadczeń medycznych uchodźcom. Tym razem w jednym miejscu zbieramy wszystkie informacje związane z tą tematyką zamieszczone dotychczas w portalu.

podsumowanie tygodnia

Podsumowanie tygodnia 21-27 lutego

W minionym tygodniu do ogłoszenia skierowano rozporządzenie Rady Ministrów zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Oto szczegóły.

Marketing

Fotolia_40548297_Subscription_Monthly_XL

Jak kreować wizerunek przychodni

Pozytywny image gabinetu stosunkowo łatwo stworzyć. Niestety można go równie łatwo stracić, szczególnie przejawiając jakiekolwiek działania nieetyczne, np. nieuczciwość wobec pacjenta. O wizerunek należy dbać nieustannie.

Fotolia_39443261_Subscription_Monthly_XXL

Jak reagować na negatywne opinie o lekarzu lub przychodni zamieszczone w sieci

Internet to doskonałe narzędzie marketingowe, lecz jak radzić sobie z nieprzychylnymi komentarzami użytkowników sieci o pracy lekarzy czy danej placówki? Trzeba pamiętać, że jest to broń obosieczna, dlatego nie warto pozostawać obojętnym na wypowiedzi użytkowników.

efbc95eb5f949b3d72a37b4ac81970f84c0e8271-small

Dlaczego warto rozwijać kompetencje w zakresie komunikacji

Z większym czy mniejszym oporem, ale zdecydowana większość placówek uznaje konieczność działań w zakresie marketingu i public relations. Dotyczy to zarówno sytuacji kryzysowych, podejmowania działań promocyjnych, jak i samej budowy wizerunku placówki. Dlatego warto je podejmować i rozwijać kompetencje w tym zakresie.