Zarządzanie placówką medyczną wymaga od menedżerów nie tylko znajomości przepisów, ale także wszechstronnej wiedzy i innowacyjnego podejścia do rozwiązywania złożonych problemów. Dowiedz się, jak doskonalić umiejętności w tym obszarze.
Praktycy radzą
Dariusz Oleński: Fundusze unijne wspierają nasz rozwój
Wartość przedsięwzięć finansowanych ze środków unijnych znacznie przekroczyła 50 mln zł. Ciekawymi projektami będą m.in.: „Utworzenie obszaru koordynowanego „Kobieta – Matka – Dziecko” oraz „Filtr epidemiologiczny na wschodniej granicy UE” w obrębie oddziału chorób zakaźnych. Sprawdź, jakie jeszcze projekty są w planach - r ozmowa z DARIUSZEM OLEŃSKIM, dyrektorem naczelnym Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Białej Podlaskiej.
Marta Tarczyńska: Potrzebujemy wsparcia medycznego sektora prywatnego
Od kilku lat widać dobre rokowania dla systemu prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych i w nim istnieje szansa dla prywatnych placówek medycznych. Pewna niewiadoma wymusza jednak ciągłe poszukiwanie nowych możliwości. Dowiedz się, jakie nowatorskie działania podejmuje nałęczowska klinika ortopedii - rozmowa z dr hab. nauk med. MARTĄ TARCZYŃSKĄ, wiceprezes Ośrodka Ortopedii i Traumatologii Arthros w Nałęczowie.
Lidia Dziubek: Od pokoleń kształtujemy dobre relacje z pacjentami
Dbamy o jakość świadczonych usług medycznych. Chcemy, aby nasze świadczenia były wykonywane na najwyższym poziomie. Nasze serca i drzwi przychodni są i będą otwarte dla wszystkich potrzebujących. Czy w takim podejściu tkwi sukces wałbrzyskiej przychodni? Rozmowa z LIDIĄ DZIUBEK, wiceprezesem NZOZ Śródmieście-Biały Kamień sp. z o.o. w Wałbrzychu
Obowiązki i odpowiedzialność menedżera
Bhp w placówce medycznej – poznaj podstawowe zasady
Placówka medyczna musi zapewnić personelowi właściwy poziom bhp. Zarządzający może w tym zakresie liczyć na pomoc lekarza sprawującego profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, służbę bhp, pracownika zatrudnionego przy innej pracy wykonującego zadania tej służby, a także specjalistę zewnętrznego. Jak wykonywać obowiązki bhp?
Podsumowanie tygodnia 28 lutego – 6 marca
W minionym tygodniu, gdy rozpętała się wojna w Ukrainie, placówki medyczne stanęły przed zupełnie nowym wyzwaniem związanym z udzielaniem świadczeń medycznych uchodźcom. Tym razem w jednym miejscu zbieramy wszystkie informacje związane z tą tematyką zamieszczone dotychczas w portalu.
Podsumowanie tygodnia 21-27 lutego
W minionym tygodniu do ogłoszenia skierowano rozporządzenie Rady Ministrów zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Oto szczegóły.
Marketing
Jak kreować wizerunek przychodni
Pozytywny image gabinetu stosunkowo łatwo stworzyć. Niestety można go równie łatwo stracić, szczególnie przejawiając jakiekolwiek działania nieetyczne, np. nieuczciwość wobec pacjenta. O wizerunek należy dbać nieustannie.
Jak reagować na negatywne opinie o lekarzu lub przychodni zamieszczone w sieci
Internet to doskonałe narzędzie marketingowe, lecz jak radzić sobie z nieprzychylnymi komentarzami użytkowników sieci o pracy lekarzy czy danej placówki? Trzeba pamiętać, że jest to broń obosieczna, dlatego nie warto pozostawać obojętnym na wypowiedzi użytkowników.
Dlaczego warto rozwijać kompetencje w zakresie komunikacji
Z większym czy mniejszym oporem, ale zdecydowana większość placówek uznaje konieczność działań w zakresie marketingu i public relations. Dotyczy to zarówno sytuacji kryzysowych, podejmowania działań promocyjnych, jak i samej budowy wizerunku placówki. Dlatego warto je podejmować i rozwijać kompetencje w tym zakresie.