Jak przyciągnąć dobrych pracowników

Przy obecnym deficycie lekarzy specjalistów trudnym wyzwaniem jest pozyskanie kadry medycznej. Niejednokrotnie duże publiczne placówki zmagają się też z pozyskaniem pracowników niemedycznych do prac administracyjnych, np. przy obsłudze projektów, a także statystyków, techników, rejestratorów medycznych, pracowników socjalnych czy do szpitalnej kuchni. Żeby konkurować z innymi placówkami na rynku, warto podjąć działania marketingowe, prezentując się jako atrakcyjny pracodawca. Jak to robić?
Działania podejmowane w ramach kształtowania wizerunku pracodawcy (czyli employer brandingu) to często m.in. publikowanie, także w lokalnych mediach, informacji o nagrodach czy pozyskanych certyfikatach jakości. Nie zawsze są to nagrody branżowe, a np. wyróżnienia w konkursach gospodarczych o nagrodę wojewody czy prezydenta danego miasta, za efektywną współpracę z lokalnym urzędem pracy, zatrudnianie osób bezrobotnych, przyjmowanie stażystów i praktykantów oraz udział w przedsięwzięciach miejskich. Instytucje dbające o zdrowie swoich pracowników i skutecznie wdrażające programy promocji zdrowia wewnątrz firmy nie tylko działają na rzecz pracowników, ale także edukują o zdrowiu, a popularyzując nagrody i wyróżnienia – rozwijają te edukacyjne przesłania poza swoja siedzibę.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.