Połączenie pracodawców – konsekwencje dla pracowników

/appFiles/site_102/images/autor/rB5gNiJDkQG2oyY.jpeg

Autor: Sebastian Kryczka

Dodano: 19 stycznia 2022
Połączenie pracodawców – konsekwencje dla pracowników

Przypadek gdy zakład pracy przechodzi na nowego pracodawcę bądź łączy się dwa zakłady pracy mające status odrębnych pracodawców może przysparzać trudności w zakresie obowiązków względem osób zatrudnionych, które docelowo mają stać się pracownikami połączonego podmiotu. Sprawdź, jak postępować w takiej sytuacji.

  • Przejście zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę wymaga powiadomienia pracowników o tym fakcie co najmniej 30 dni przed jego przewidywanym terminem.

  • Łączenie dwóch podmiotów, w wyniku czego powstaje jeden pracodawca, może nasuwać wątpliwości w zakresie ważności nawiązanych wcześniej z pracownikami umowami o pracę.

  • Dotychczasowy i nowy pracodawca odpowiadają solidarnie za zobowiązania wynikające ze stosunku pracy powstałe przed przejściem części zakładu pracy na innego pracodawcę.

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.