Aplikacja mojeIKP zaoferowała nową funkcję: zamówienie e-recepty na leki potrzebne pacjentowi. Jest to możliwe jedynie dla leków, które pacjent regularnie zażywa, i na które lekarz już wcześniej wystawił receptę.
Można już zamówić e-recepty przez aplikację mojeIKP
Przez aplikację mojeIKP możliwe jest zamówienie e-recepty. Osoby, które regularnie zażywają określone leki, mogą wystąpić o ponowne wystawienie e-recepty bez konieczności wizyty u lekarza czy dzwonienia do przychodni.
Jak zamówić e-receptę przez aplikację mojeIKP?
Aby to było możliwe, należy wcześniej wybrać swoją przychodnię POZ i lekarza podstawowej opieki zdrowotnej. Wniosek o wystawienie e-recepty trafi następnie do lekarza POZ. Pamiętaj jednak, że nie wszystkie placówki obsługują funkcję zamawiania e-recepty.
Instrukcja jak zamówić lek przez aplikację mojeIKP:
Otwórz aplikację i zaloguj się.
Wejdź w zakładkę „e-zdrowie”.
Znajdź e-receptę, którą Ci wystawiono, korzystając z wyszukiwarki.
Kliknij na „Zamów e-receptę”.
Możesz dodać komentarz dla lekarza, np. o tym, jak się czujesz przy obecnym dawkowaniu leku.
Kliknij „Zamów”/„Wyślij”.
To lekarz decyduje, czy pacjent może kontynuować leczenie bez dodatkowych badań lub konsultacji.
Prośba o e-receptę: Jak sprawdzić, na jakim etapie jest e-recepta
Po zalogowaniu się do aplikacji należy wejść w „e-zdrowie”/„e-recepty”, a następnie wybrać zakładkę „Zamówione”. Na jakim etapie jest Twoja prośba o e-receptę, dowiesz się z koloru kropki i krótkiego komunikatu obok zgłoszenia. Pacjent ma również możliwość anulowania prośby o wystawienie recepty lub ponowienia prośby o wystawienie e-recepty.
Słowa kluczowe:
e-receptyUzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur