Przy obecnym deficycie lekarzy specjalistów trudnym wyzwaniem jest pozyskanie kadry medycznej. Niejednokrotnie duże publiczne placówki zmagają się też z pozyskaniem pracowników niemedycznych do prac administracyjnych, np. przy obsłudze projektów, a także statystyków, techników, rejestratorów medycznych, pracowników socjalnych czy do szpitalnej kuchni. Żeby konkurować z innymi placówkami na rynku, warto podjąć działania marketingowe, prezentując się jako atrakcyjny pracodawca. Jak to robić?
Na przestrzeni ostatnich kilku lat zmiany na rynku pracy dotknęły również sektor zawodów medycznych. Efektem tego są planowane zmiany w sprawie kwalifikacji wymaganych od pracowników na poszczególnych rodzajach stanowisk pracy w podmiotach leczniczych niebędących przedsiębiorcami. Sprawdź, co się zmieni.
Kierownik podmiotu leczniczego, który podpisał umowę z NFZ na udzielanie świadczeń, musi zapewnić odpowiednią liczbę wykwalifikowanego personelu. Jak zatem ją ustalić, biorąc pod uwagę prawo personelu do wypoczynku bądź nieobecności z powodów zdrowotnych?
Pracownicy medyczni to jedna z nielicznych grup zawodowych, której warunki zatrudnienia uregulowano odrębnie. Z jednej strony ma to zapewnić pacjentom szeroki dostęp do usług medycznych, a z drugiej ograniczyć błędy medyczne, które są np. wynikiem zmęczenia. Sprawdź, jaką formę zatrudnienia personelu najkorzystniej zastosować.
Kompetencje i zaangażowanie pracowników czy odpowiednia organizacja pracy i motywacja ze strony menedżera – co decyduje o sukcesach firm medycznych? Teorie zarządzania wskazują na różne czynniki, a uznane korporacje podsuwają nowe metody. Jak zastosować tę wiedzę w praktyce?
Zastosowanie elektronicznej kategoryzacji pacjentów nie tylko pozwala automatycznie wyznaczać kategorie opieki pacjentów, ale przede wszystkim umożliwia optymalizację kosztów pracy personelu pielęgniarskiego. Usprawnienia te nie wymagają zwykle znaczących nakładów, a mogą stanowić milowy krok do elektronicznej dokumentacji medycznej, pozwalając zmienić podejście pielęgniarek do pracy z komputerem.
Wybierając program do prowadzenia e-kartotek warto sprawdzić, czy powstał on przy współpracy personelu medycznego. Tylko zaangażowanie w ten proces przyszłych użytkowników daje gwarancję, że rozwiązanie będzie odpowiadało potrzebom lekarzy i pielęgniarek.
Co decyduje o sukcesach firm medycznych? Kompetencje i zaangażowanie pracowników czy odpowiednia organizacja pracy i motywacja ze strony menedżera? Teorie zarządzania wskazują na różne czynniki, a uznane korporacje podsuwają nowe metody. Jak zastosować tę szeroką wiedzę w praktyce?
Polski rynek medyczny ma monopolistycznego płatnika, co znacznie zmniejsza p ole manewru placówek medycznych w zakresie zwiększania przychodów . Jednym ze sposobów optymalizacji sytuacji finansowej jest skoncentrowanie się na kosztach związanych z zatrudnianiem personelu.
Firmy świadczące usługi medyczne są w dużej mierze oceniane nie tylko przez pryzmat osiąganych wyników, ale przede wszystkim według podejścia do pacjenta. Uczą tego szkolenia w zakresie zarządzania placówką medyczną.
Zawieranie umów o zakazie konkurencji z lekarzami staje się coraz powszechniejszą praktyką mającą zabezpieczyć placówki przed utratą kontraktu z NFZ.
Jednym z narzędzi poprawy efektywności funkcjonowania placówki jest zawieranie umów cywilnoprawnych z pracownikami medycznymi. Taka forma zatrudnienia lepiej wpasowuje się w proces medyczny, daje m.in. większą swobodę zarówno dyrektorowi placówki, jak i profesjonaliście medycznemu (np. pozwala na udzielanie świadczeń w kilku miejscach, w różnych godzinach).
Szkolenia personelu – jako element strategiczny zarządzania NZOZ w Kluczborku – zwiększają wykorzystanie nowoczesnych technologii medycznych przez personel oraz podnoszą jakość świadczonych usług.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!