Jak prowadzić telefoniczne zapisy do lekarzy

/appFiles/site_102/images/autor/NqBF2pHulMwIKDW.jpeg

Autor: Anna Wilińska-Zelek

Dodano: 15 października 2020
Jak prowadzić telefoniczne zapisy do lekarzy

Co prawda już wcześniej pacjenci mogli zapisywać się telefoniczne do lekarzy, a zmuszanie do osobistej rejestracji traktowano jednoznacznie jako sprzeczne z przepisami i godzące w prawa pacjenta. Ograniczenie zapisów wyłącznie do drogi telefonicznej stanowi jednak duże wyzwanie dla wielu podmiotów. Jak to zorganizować, aby nie zakłócić pracy rejestracji?

Rejestracja telefoniczna wywołuje wątpliwości związane ze sposobem weryfikacji osoby dzwoniącej. Wiele osób ma w pamięci głosy dotyczące szczególnej ochrony danych osobowych związanej z RODO i waha się, o jakie dane może pytać.

Pamiętaj jednak o tym, że przetwarzanie danych pacjenta jest niezbędne, by móc świadczyć na jego rzecz określone świadczenia medyczne, a tym samym zrealizowana jest podstawa przetwarzania danych osobowych. Jak wskazuje Rzecznik Praw Pacjenta, do danych tych należą: imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania, ewentualnie numer telefonu pacjenta w celu potwierdzenia wizyty.

Pozostało jeszcze 85 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Skorzystaj z bezpłatnego 24h dostępu do zasobów SerwisuZOZ.pl


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.