Mimo że niektóre zabiegi wymagają stosowania obniżonej temperatury, temperatura na sali operacyjnej jest określona w przepisach. W celu zachowania elastyczności w tym zakresie na sali powinny być wdrożone urządzenia pozwalające na regulowanie temperatury. Jakie wymogi dotyczące temperatury musisz spełnić na sali operacyjnej, zwłaszcza w okresie letnim?
Okołooperacyjna karta kontrolna, w której personel odnotuje wszystkie działania przy pacjencie, jest standardem we wszystkich szpitalach. Takie rozwiązanie przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa operowanych pacjentów i minimalizuje liczbę ewentualnych powikłań pooperacyjnych.
Praca związana z udzielaniem świadczeń zdrowotnych przy użyciu igieł, skalpeli niesie za sobą niebezpieczeństwo zranienia się przez pracownika medycznego wykonującego taki zabieg.
Szczególnym zagrożeniem jest w takich przypadkach nie tyle samo zranienie, ile możliwość wirusowego zakażenia pracownika w rezultacie kontaktu z krwią pacjenta.
Lista audytowa pomoże placówce medycznej w weryfikacji poprawności działania procedury i pozwoli opracować ewentualne działania korygujące.
Odpowiednie przygotowanie sali chirurgicznej do zabiegów chorych na COVID-19 jest równie ważne, jak ich odpowiednie przeprowadzanie.
Bezsprzecznie właściwie przygotowana sala, a także wykonywanie zabiegów chirurgicznych według procedur, przyczyniają się do skutecznej walki z pandemią COVID-19, przez zminimalizowanie transmisji wirusa z osoby operowanej na personel medyczny.
Właściwie przygotowana sala, a także wykonywanie zabiegów chirurgicznych według procedur, przyczynia się do skutecznej walki z pandemią COVID-19, przez zminimalizowanie transmisji wirusa z osoby operowanej na personel medyczny.
Celem procedury jest bezpieczne przygotowanie bloku operacyjnego, gdzie są wykonywane zabiegi chirurgiczne u chorych na COVID-19. Jej właściwe przestrzeganie jest konieczne, aby zminimalizować do minimum zakażenie się wirusem SARS-CoV-2 przez personel medyczny i personel sprzątający.
Niejednokrotnie w chirurgii czy ginekologii zdarza się taka sytuacja, w której lekarz nie jest w stanie do końca stwierdzić, co zastanie po „otwarciu” pacjenta. W związku z tym powstaje pytanie, czy pacjenta informować o wątpliwościach, czy tylko o tym, co pewne. Jak postępować zgodnie z prawem?
Placówki rejestrują zabiegi w celach procesowych, a nagrania mają być dowodami w ewentualnych sprawach sądowych. Wykorzystują je także do szkoleń czy kontroli jakości. Obecnie nie ma jednolitej regulacji, z której wynika, że można nagrywać wszystko bądź, że jest to kategorycznie zabronione. Jak więc podejść do tej kwestii? Kiedy jest konieczne uzyskanie zgody pacjenta, a kiedy nie?
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!