Od marca z powodu pandemii coraz więcej Polaków korzysta z porad specjalistów lekarzy online. Telemedycyna zaczęła się popularyzować, co nie znaczy, że już się upowszechniła, a wszyscy pacjenci – ale i lekarze – nader chętnie z niej korzystają. Jakie wnioski płyną z tej formy leczenia i co można robić lepiej?
Czy w przypadku wykupienia przez pacjenta widekonsultacji i jego późniejszej rezygnacji z wizyty, istnieje możliwość odmowy zwrotu należności, jeśli odstąpienie od umowy nastąpi przykładowo na mniej niż 24 godziny od wybranego terminu wizyty zdalnej?
Udzielając teleporad za pośrednictwem specjalnej aplikacji udostępnionej przez Centrum Systemów Informacyjnych w Ochronie Zdrowia, warto opracować regulamin udzielania świadczeń zdrowotnych za pomocą środków porozumiewania się na odległość. Sprawdź, jak go sformułować i jakie powinien zawierać elementy.
Tematy związane z e-wizytami i teleporadami ciągle są aktualne. Często w związku z tym pojawia się pytanie, czy e-wizyta, którą prowadziłam w swojej przychodni jeszcze przed epidemią, jest obecnie teleporadą? Czy teleporada to oficjalna nazwa wszystkich e-wizyt?. Ponieważ kwestia ta ma podstawowe znaczenie w celu ustalenia treści wielu obowiązków, dotyczących np. prowadzenia dokumentacji medycznej, poniżej odpowiedź na to pytanie.
W celu uproszczenia procedur związanych z udzielaniem świadczeń mających na celu przeciwdziałanie COVID-19 uruchomiono system teleporad, których placówki medyczne i lekarze mogą udzielać za pośrednictwem specjalnej aplikacji. Sprawdź, jak ją obsługiwać i jak w uproszczony sposób dokumentować teleporady.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!