Polski rynek medyczny ma monopolistycznego płatnika, co znacznie zmniejsza p ole manewru placówek medycznych w zakresie zwiększania przychodów . Jednym ze sposobów optymalizacji sytuacji finansowej jest skoncentrowanie się na kosztach związanych z zatrudnianiem personelu.
Firmy świadczące usługi medyczne są w dużej mierze oceniane nie tylko przez pryzmat osiąganych wyników, ale przede wszystkim według podejścia do pacjenta. Uczą tego szkolenia w zakresie zarządzania placówką medyczną.
Wybierając program do prowadzenia e-kartotek warto sprawdzić, czy powstał on przy współpracy personelu medycznego. Tylko zaangażowanie w ten proces przyszłych użytkowników daje gwarancję, że rozwiązanie będzie odpowiadało potrzebom lekarzy i pielęgniarek.
Zawieranie umów o zakazie konkurencji z lekarzami staje się coraz powszechniejszą praktyką mającą zabezpieczyć placówki przed utratą kontraktu z NFZ.
Jednym z narzędzi poprawy efektywności funkcjonowania placówki jest zawieranie umów cywilnoprawnych z pracownikami medycznymi. Taka forma zatrudnienia lepiej wpasowuje się w proces medyczny, daje m.in. większą swobodę zarówno dyrektorowi placówki, jak i profesjonaliście medycznemu (np. pozwala na udzielanie świadczeń w kilku miejscach, w różnych godzinach).
Szkolenia personelu – jako element strategiczny zarządzania NZOZ w Kluczborku – zwiększają wykorzystanie nowoczesnych technologii medycznych przez personel oraz podnoszą jakość świadczonych usług.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!