Kierowanie ludźmi jest wyzwaniem dla menedżera placówki medycznej, a zgrany personel to największy kapitał. Zwłaszcza zespół dobrych lekarzy. Sprawdź, jak stale inwestować w rozwój zasobów ludzkich, aby osiągać korzyści.
Zatrudnianie i sprawy pracownicze
Rozwijanie umiejętności miękkich personelu medycznego: klucz do lepszej opieki zdrowotnej
Komunikacja interpersonalna wzbudza zainteresowanie zarówno wśród zarządzających placówkami, jak i pracowników ochrony zdrowia. Dowiedz się, jakie umiejętności interpersonalne są nieodzowne w pracy lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów, ratowników medycznych i innych pracowników medycznych. Poznaj skuteczne sposoby doskonalenia kompetencji miękkich.
Jak zarządzać zmianą w podmiocie leczniczym?
Placówki medyczne muszą szybko przystosować się do zmieniających się przepisów. Poznaj kluczowe narzędzia potrzebne do zarządzania zmianą i dowiedz się, jak możesz zaangażować swoich pracowników, aby zminimalizować opór i odnieść sukces w tym procesie.
Wykonywanie zawodu przez lekarza spoza UE. Wszystko, co musisz wiedzieć!
Wykonywanie zawodu lekarza dla lekarzy spoza Unii Europejskiej zależy od udzielenia zgody ministra zdrowia poprzedzonej uzyskaniem opinii konsultanta krajowego lub wojewódzkiego właściwego w danej dziedzinie medycyny. Zobacz, co przepisy polskie stanowią na ten temat i czy możesz starać się o pominięcie tego etapu na drodze do przyznania prawa wykonywania zawodu tylko na określony zakres czynności.
Rejestracja medyczna
Zatrudnianie osób w rejestracji – o co musisz zadbać
Zatrudniając nowego pracownika, podmiot leczniczy jako pracodawca musi dopilnować, aby dopełnić wszelkich formalności wynikających zarówno z prawa pracy, jak i z tych norm prawa, które regulują różne aspekty prowadzenia działalności leczniczej. Co jest zatem niezbędne?
Trudny pacjent – co może zrobić personel medyczny
Jeśli masz trudną sytuację – opisz ją na bieżąco. Pracownicy rejestracji mogą założyć zeszyt, w którym rejestratorki spiszą takie sytuacje. Sprawdź, co możesz zrobić, gdy masz trudnego pacjenta.
Rejestracja przez Internet – nowoczesna usługa w przychodniach
E-rejestracja jest czynna 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, pacjent nie musi osobiście pojawić się w przychodni i czekać w kolejce do rejestracji. Nie musi także dzwonić do placówki. Dowiedz się, dlaczego warto wdrożyć e-rejestrację.
Odpowiedzialność i uprawnienia zawodowe
Jak kształtuje się odpowiedzialność za naruszenie zasady trzeźwości
Placówka medyczna po wprowadzeniu stosownych zakładowych przepisów ma prawo samodzielnie przeprowadzać kontrolę trzeźwości personelu. Pozytywny wynik potwierdzający naruszenie zasady trzeźwości jest podstawą dyscyplinowania pracownika – w tym możliwości nałożenia na niego formalnej kary porządkowej, również w wymiarze finansowym.
Numer prawa wykonywania zawodu lekarza lub lekarza dentysty
W jaki sposób zarządzający podmiotem leczniczym może sprawdzić numer wykonywania zawodu lekarza przyznawane przez okręgowe rady lekarskie?
Urlop szkoleniowy na podnoszenie kwalifikacji zawodowych dla pracowników podmiotu leczniczego
Obowiązkiem każdego pracodawcy, w tym podmiotów leczniczych, jest umożliwianie i ułatwianie pracownikom podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Co się zmieniło w nowych przepisach Kodeksu pracy w tym zakresie?
Czas pracy
Jak długo może pracować lekarz na dyżurze
Lekarz zatrudniony na umowę o pracę pełni w placówce medycznej dyżury na podstawie klauzuli opt-out. Sprawdź, ile godzin maksymalnie może przepracować w tygodniu i miesiącu.
Kto może wykonywać telepracę w placówce
Standardową sytuacją jest wykonywanie pracy przez osoby zatrudnione w placówce medycznej w siedzibie placówki lub innej jej stacjonarnej jednostce organizacyjnej. W pewnych przypadkach istnieje jednak możliwość pracy zdalnej na rzecz placówki - w formie telepracy. Sprawdź, jakich sytuacji to dotyczy.
Kto może pracować w systemie zadaniowym
Placówka medyczna zatrudnia pracowników na różnych stanowiskach, w tym pracowników medycznych. Obowiązują ich inne normy czasu pracy niż ogół zatrudnionych. Sprawdź, czy dla tych pracowników można wprowadzić zadaniowy czas pracy.
Wynagrodzenia
Skąd pieniądze na podwyżki w służbie zdrowia – case study ze szpitala w Murckach
Z tym, że wynagrodzenia należy podwyższać, szczególnie w czasach szalejącej inflacji, większość się zgadza. Jednak kwestia deklaracji i późniejszego wykonania zapisów ustawy to już dwie odmienne sprawy. Nowelizacja ustawy, która weszła w życie 29 czerwca br., zakłada podwyższenie wynagrodzeń w ochronie zdrowia. Wykonaniem tych zapisów zajmują się kierownicy jednostek leczniczych.
Czy podwyżka płac w ochronie zdrowia od 1 lipca 2022 r. dotyczy także przychodni prywatnych?
Czy podwyżka płac w ochronie zdrowia od 1 lipca 2022 r. dotyczy tylko placówek państwowych, czy także przychodni prywatnej, która ma umowę z NFZ na podstawową opiekę zdrowotną? Czy rejestratorki medyczne (jak inny pracownik niemedyczny) powinny być objęte podwyżkami?
Podwyżki w ochronie zdrowia od 1 lipca 2022: Do której grupy zaliczyć pielęgniarki ze średnim i wyższym wykształceniem?
SPZOZ zatrudnia pielęgniarki – starsze pielęgniarki i specjalistki pielęgniarki. Szpital nie ma żadnych wymagań kwalifikacyjnych w stosunku do tych stanowisk, które byłyby inne niż w rozporządzeniu dotyczącym kwalifikacji. Do której grupy mamy zatem zaliczyć pielęgniarki ze średnim wykształceniem, a do której z wyższym?