Jak długo przechowywać wykaz godzin pracy na kontrakcie
Kontrakt jest dość powszechną formą umowy o udzielanie świadczeń zdrowotnych zawieraną z lekarzem czy pielęgniarką. Jak długo udzielający zamówienia jest zobowiązany przechowywać wykaz godzin lekarza lub pielęgniarki, zatrudnionych na podstawie kontraktu?
Ocena ryzyka pracowników zdalnych w placówce: co należy uwzględnić
W przeważającej części przypadków pracownicy zatrudnieni przez podmioty lecznicze wykonują pracę w placówkach medycznych. W stosunku do niektórych kategorii pracowników nie można jednak wykluczyć możliwości wykonywania pracy zdalnej. Należy jednak pamiętać, że możliwość powierzenia takiej pracy powinna być poprzedzona oceną ryzyka zawodowego. Sprawdź, co jest ważne podczas jej przeprowadzania.
Urlop szkoleniowy dla ratownika medycznego: nowe zasady
Ratownicy medyczni mają prawo i obowiązek ciągłego doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności. Jednocześnie, podmiot zatrudniający ratownika medycznego powinien mu ułatwić realizację obowiązku szkoleniowego. Od czerwca 2023 roku obowiązuje nowy przepis, który umożliwi ratownikom medycznym ubieganie się o 6 dni płatnego urlopu szkoleniowego w ciągu roku. Sprawdź!
Co zyskasz, zatrudniając lekarzy na kontraktach
Podstawową cechą kontraktu medycznego jest to, że lekarz wykonujący czynności na podstawie takiej umowy, nie jest podporządkowany jako pracownik w ramach umowy o pracę. Kontrakt ma jednak swoje plusy i minusy zarówno z punktu widzenia lekarza świadczącego usługi na kontrakcie, jak i zarządzających placówką medyczną. Sprawdź, jakie.
Niektóre zawody medyczne – trwają prace nad ustawą
Nowe przepisy określą zadania i obowiązki osób wykonujących niektóre zawody medyczne, a także wymagania w zakresie szkoleń i kwalifikacji uzupełniających. Przepisy sprecyzują także procedury postępowania w przypadku niewłaściwego wykonywania zawodu medycznego. Dowiedz się więcej na temat ustawy dotyczącej niektórych zawodów medycznych.
Bezpieczeństwo i higiena pracy – co musisz zapewnić zleceniobiorcom
Przepisy nie wykluczają innych form zatrudnienia w placówkach medycznych, takich jak umowy cywilnoprawne. Jak realizować obowiązki z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy w takim przypadku?
Jak zgłaszać chorobę zawodową pielęgniarki
Obecnie placówki medyczne zatrudniają wiele pielęgniarek i lekarzy na kontraktach, które przez to mają kilka różnych miejsc pracy. Jak postąpić, gdy pielęgniarka kontraktowa zgłosi pracodawcy podejrzenie wystąpienia choroby zawodowej? Jak powinna przebiegać procedura zgłaszania i postępowania w takich przypadkach?
Jak współdziałać ze społeczną inspekcją pracy
Społeczni inspektorzy pracy ściśle współpracują z PIP. Efektem tej współpracy może być kontrola realizowana w placówce medycznej przez inspektora pracy na umotywowany wniosek społecznego inspektora pracy. Dowiedz się, jak współpracować ze społeczną inspekcją pracy.
Minimalne normy zatrudnienia pielęgniarek – które placówki medyczne muszą je przestrzegać
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej, którego organem założycielskim jest rada gminy, udziela świadczeń podstawowej opieki zdrowotnej. Czy dyrektor takiej placówki ma obowiązek przestrzegać minimalnych norm zatrudnienia pielęgniarek wynikających z art. 50 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej?
Bezpieczna praca zdalna – poznaj najważniejsze zasady
Najważniejsze zasady bezpiecznego wykonywania pracy zdalnej to: bezpieczne i ergonomiczne stanowisko pracy, regularne przerwy w pracy, odpowiednie oświetlenie, właściwa postawa ciała, minimalizowanie hałasu i innych zakłóceń oraz stosowanie zasad cyberbezpieczeństwa, takich jak używanie bezpiecznego oprogramowania i dbanie o prywatność danych. Sprawdź, o czym jeszcze należy pamiętać w świetle najnowszej nowelizacji Kodeksu pracy.