Wykorzystywanie dobrych praktyk innych placówek medycznych pomaga doskonalić standardy zarządzania i podnosić jakość obsługi pacjentów.
Wspólne zakupy sposobem na niższe koszty
Oszczędności uzyskiwane przez grupy zakupowe wynoszą ponad 40%. Szpitale nie ryzykują, biorąc w nich udział, gdyż zapłata operatorowi następuje tylko wtedy, gdy w wyniku przeprowadzonego postępowania, zminimalizują wydatki.
Dobre wykorzystanie kadry pomoże osiągać zyski
Kluczem do sukcesu placówki medycznej jest przemyślana strategia, przyjęta i realizowana przez kierownictwo. Bo na ostateczny sukces – czyli osiągnięcie dodatniego wyniku finansowego - każdy podmiot musi zapracować sam.
Na Mazowszu trwają renegocjacje kontraktów
Niedoszacowanie kontraktów zawartych z NFZ oraz niepłacenie w terminie za zaległe nadwykonania zwiększa zadłużenie placówek medycznych. Problem powtarza się co roku - ugody zawarte z NFZ pokrywają wyłącznie część wykonanych usług.
Grupy zakupowe pozwalają na realne oszczędności
Śląskie szpitale w 2013 roku dzięki wspólnym zakupom energii elektrycznej zyskały 1,2 mln zł. Warto więc docenić korzyści ze wspólnego udziału w przetargach.
Spółki pracownicze ratunkiem przed likwidacją
Województwo warmińsko-mazurskie jest niekwestionowanym liderem w efektywnym przekształcaniu placówek medycznych w spółki pracownicze. I notuje w tym zakresie same sukcesy.
Ważna dobra współpraca z samorządem
Szpital Specjalistyczny św. Łukasza w Końskich pozyskał partnerów wspierających realizację inwestycji związanej z modernizacją i przebudową bloku operacyjnego oraz oddziału anestezjologii i intensywnej opieki medycznej – starostwo udzieliło dotacji i poręczyło kredyt długoterminowy, a urząd marszałkowski zwiększył dofinansowanie projektu o 2 mln zł .
Darowizny rzeczowe i finansowe sposobem na poprawę sytuacji finansowej placówki
Darowizny finansowe i rzeczowe od sponsorów i ludzi dobrej woli są dziś najbardziej popularnymi, dodatkowymi formami wsparcia polskich placówek medycznych. To dzięki nim otrzymują one możliwość inwestycji i rozwoju lub oddalają widmo upadłości, zaś firmy i organizacje udowadniają, że trend społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) to osadzona w konkretnych realiach i wymierna pomoc najbardziej potrzebującym - pacjentom.
Wdrożenie elektronicznego systemu monitorowania kolejki zwiększyło satysfakcję pacjentów
Sytuacja, w której pacjent – dzięki stronie internetowej – ma możliwość poznania lekarzy, a w poczekalni lub przez Internet na bieżąco śledzi kolejność przyjęć prezentowaną na monitorze, nadal pozostaje rzadkością. Przykład opolskiej „ZWM-Malinka” przekonuje, że najlepsze inwestycje niekoniecznie są najdroższe, a poziom obsługi pacjenta uzależniony jest od bieżących badań jego preferencji.
Co zyskał Szpital Powiatowy w Suchej Beskidzkiej, wdrażając e-usługi
Jednokrotna rejestracja pacjenta oraz monitoring kosztów na poszczególnych oddziałach - to dwie główne korzyści z wdrażanego właśnie w Szpitalu Powiatowym w Suchej Beskidzkiej projektu e-usług. Takie rozwiązanie prawi m.in. skuteczność i bezpieczeństwo dalej stosowanej terapii. Projekt IT o wartości bliskiej 4 mln zł zakończy się w 2013 roku.
Dlaczego wdrożyć e-rejestrację – katalog korzyści
Już dziś są placówki, które prowadzą elektroniczną dokumentację medyczną, można w nich umawiać się na badania lekarskie oraz monitorować status kolejki do lekarza przez Internet. Jakie są główne zalety systemów e-rejestracji i innych nowoczesnych form obsługi pacjenta? Z jakimi trudnościami musieli radzić sobie ich twórcy? Poniżej przedstawiamy przykłady placówek-prekursorów z sukcesem stosujących nowoczesne metody obsługi pacjentów.