SOR

Co się zmieni w trybie obsługi pacjenta na SOR

Automaty biletowe z oznaczeniem numeru w kolejce do rejestracji i przeprowadzenie segregacji medycznej – takie zmiany są planowane w szpitalnych oddziałach ratunkowych. Sprawdź, z jakimi wyzwaniami wiąże się wprowadzenie nowego trybu obsługi pacjentów w SOR-ach.

Badanie

Od 1 lipca ruszył program „Profilaktyka 40 PLUS”

Od 1 lipca ruszył  pilotaż „Profilaktyka 40 PLUS” – program Polskiego Ładu. Obejmuje on pacjentów od 40. roku życia profilaktyczną diagnostyką w zakresie najczęściej występujących problemów zdrowotnych. Poznaj szczegóły programu „Profilaktyka 40 PLUS”.

Teleplatforma

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu – nowa usługa NFZ

„Przeniesienie” nocnej i świątecznej opieki w realia online ma zapewnić uruchomiona przez NFZ Teleplatforma Pierwszego Kontaktu. Jest to uzupełnienie znanych nam już form kontaktu z placówkami medycznymi. Sprawdź, jak działa Teleplatforma Pierwszego Kontaktu.

test psychologiczny

Czy testy psychologiczne mogą być narzędziem dla lekarza medycyny pracy

Spora grupa narzędzi psychologicznych może pomóc lekarzom medycyny pracy w ocenie stanu psychicznego pacjenta i mogą one być wykorzystywane całkowicie w zgodzie ze sztuką. Przyjrzyj się z bliska warsztatowi ich tworzenia, używania i interpretacji. Poznaj szczegóły.

pracownik

Co się zmieniło w sposobie badań profilaktycznych pracowników

Od 16 grudnia obowiązują nowe wskazówki metodyczne w sprawie przeprowadzania badań profilaktycznych pracowników. W tym zakresie zrezygnowano m.in. z obligatoryjnych konsultacji specjalistycznych. Co jeszcze się zmienia?

Agresywny pacjent

Jak umiejętnie postępować z agresywnym pacjentem

Umiejętna komunikacja interpersonalna to odpowiedzialność każdego medyka. Jednak relacje lekarz-pacjent, zwłaszcza w trudnych czasach związanych z pandemią wirusa SARS-CoV-2, są podstawową przyczyną agresji. Podpowiadamy, jak umiejętnie postępować z agresywnym pacjentem.

Teleporada

Czy teleporady pozostaną w placówkach po COVID-19

Telemedycyna z powodu pandemii COVID-19 zaczęła się popularyzować. Nie oznacza to jednak, że już się upowszechniła, a wszyscy pacjenci – ale i lekarze – nader chętnie z niej korzystają. Sprawdź, co jeszcze można zrobić, aby to nowe rozwiązanie lepiej funkcjonowało.  

Leki

Czy zalecać zapoznanie się z ulotką leku

Charakterystyka produktu leczniczego niejednokrotnie jest punktem wyjścia do podejmowania decyzji terapeutycznych. Jednak nie uwzględnia ona najnowszych wyników badań, co potwierdza dotychczasowe orzecznictwo sądowe. Dlaczego powinna być przedmiotem zainteresowań lekarza?

Rehabilitacja

Jak kierować pacjenta na turnus rehabilitacyjny

W praktyce lekarze nie wystawiają wniosków na rehabilitację w ramach prewencji ZUS, mimo że jest to łatwy i szybki proces, a także duża korzyść zdrowotna dla pacjenta. Sprawdź, jak możesz pomóc osobom zagrożonym utratą zdolności do pracy, gdy istnieje szansa jej odzyskania po rehabilitacji.

Szpital

Jakie procedury zastosować w przypadku śmierci pacjenta

W niektórych podmiotach wykonujących działalność leczniczą, głównie w szpitalach, zgon pacjenta jest jednym z elementów codzienności. Jakich procedur należy dochować w takim przypadku?