Blogujący lekarz – czy już passe?

/appFiles/site_102/images/autor/QbI8aEOkKuLNwX0.jpeg

Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak

Dodano: 15 kwietnia 2014

2-3 lata wysyp blogów lekarzy o różnych specjalnościach (a także dietetyków, fizjoterapeutów i innych specjalistów z pokrewnych branż) świadczył o potrzebie pokazania światu, że nie zostajemy w tyle za konkurencją, jesteśmy świadomi nowinek i też możemy się czymś podzielić z mniej czy bardziej przypadkowym użytkownikiem naszego fanpage’a czy odwiedzającym naszą witrynę. Blogi rozkwitły jak grzyby po deszczu i w ogromnej mierze …umarły śmiercią naturalną.

Niewypromowane, bez pomysłu na nowe tematy nie doczekały się aktualizacji. Niektórym autorom z czasem skończyła się wena twórcza, innym – czas. Warto przeanalizować, co powinien (merytorycznie) zawierać blog, by spełniał swoją rolę i służył wzmocnieniu wizerunku lekarza czy placówki, był dobrym narzędziem komunikacyjnym i tworzył wizerunek ekspercki. Czy chodzi tu o opisywanie arkanów specjalizacji medycznej? Arkanów wiedzy? Bynajmniej.

Zyskaj darmowy dostęp do portalu serwiszoz.pl. Gwarantujemy, że znajdziesz na nim odpowiedzi na nurtujące Cię pytania! Nic za to nie zapłacisz. Zarejestruj się. To zajmie tylko 15 sekund!>>

Blog to miejsce, które ma nas uwiarygodnić w oczach dotychczasowych i potencjalnych pacjentów jako specjalistę od rozwiązywania konkretnych problemów, potrafiącego służyć pomocą w konkretnych przypadkach. Nie ma na celu powielać tego, co jest na witrynie (informacje + zapisy na wizyty), ale dostarczać konkretnych i ciekawych (co ważne!) informacji o m.in.:

  • dostępnych nowych metod leczenia, z ciekawym opisem tychże, przedstawionych językiem zrozumiałym dla przeciętnego Kowalskiego

  • badaniach własnych i ciekawych przypadkach (bez ujawniania danych osobowych pacjentów oczywiście)

  • ciekawostkach z danego obszaru wiedzy, jakim autor się zajmuje

  • także o tym, czego można oczekiwać po wizycie

  • wzmianki o praktyce własnej, doświadczeniu

  • o własnych pasjach (optymalnie koherentnych z zawodem, zatem dalekich od postaw antyzdrowotnych)

  • etyce zawodowej

  • istotnych tematach poruszanych w mediach, szczególnie w Internecie

  • o tym, czym autor bloga różni się od innych lekarzy o tej samej specjalizacji.

Blog powinien być także zbiorem odpowiedzi na pytania, najczęściej zadawane przez pacjentów i czytelników, ale w formie bardziej opisowej (nawet anegdotycznej) niż typowe FAQ (frequently asked questions). Może także wyjaśniać, z jakimi problemami pokrewnymi udać się do innych specjalistów.

Rzetelnie i ciekawie prowadzony blog musi być widoczny, aktualizowany raz lub dwa razy w tygodniu (nie ma sensu zalewać swoimi przemyśleniami codziennie), skorelowany z mediami społecznościowymi, zachęcający do dyskusji, otwarty na komentarze, gdzie autor na bieżąco ustosunkowuje się do nich, a także nie boi się zadawania pytań o potrzeby, doświadczenia swoich czytelników. Jeśli mamy bazę mailingową pacjentów to dobrym pomysłem jest cykliczny mailing z opcją wypisania się – np. co czwartek w godzinach wczesno popołudniowych, gdy klikalność w newslettery i widoczność e-maili komercyjnych jest najwyższa (jak pokazują badania – w przeciwieństwie do poniedziałków i piątków).

Jeśli zdecydujemy się na prowadzenie bloga – bądźmy konsekwentni. Edukujmy, twórzmy i wzmacniajmy dzięki blogowi relację, codziennie wygospodarowujemy czas na czytanie innych treści, konkurencyjnych fanpage’s i prasy branżowej on-line, raportów i innych danych, by móc na bieżąco ustosunkowywać się do tego, co dzieje się w obrębie naszej specjalizacji i na naszym rynku, zwalczajmy dezinformacje i przywiązujmy do swojego cotygodniowego okienka, które warto śledzić i które sami chętnie byśmy czytali. Spójrzmy oczami pacjenta, co przykuje jego uwagę i spowoduje refleksję, zachęci do interakcji, rozwinie zainteresowanie i jego wiedzę. Wykorzystujmy święta i inne specjalne okazje na stworzenie wpisów ekstra, bogatszych o zdjęcia, ostatnie sukcesy, specjalne życzenia. Co zatem przekażecie swoim pacjentom w tym wielkanocnym tygodniu?

Autor: (MCN)

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Załóż konto testowe na 24 godziny


ZAŁÓŻ KONTO TESTOWE NA 24 GODZINY

Pełny dostęp do portalu to:

  • Aktualność tematów
  • Szeroki zasób informacji eksperckich
  • Porady ekspertów za pośrednictwem e-maila
  • Gotowe rozwiązania najistotniejszych problemów
Sprawdź »